اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: امسال ۵۰ کودک کار در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان پذیرش شده اند.

پروین محمدپوری در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال جاری ۵۰ نفر از کودکان کار و خیابانی استان در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان پذیرش و دارای پرونده شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: از ۵۰کودک کار پذیرش شده تعداد ۶کودک بازمانده از تحصیل بودند که با همکاری خانوادهایشان در مدارس ثبت نام شده اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز حدود ۲۹۹نفر کودک کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان پذیرش شدند که از این تعداد ۸۹درصد پسر و ۱۱درصد دختر بودند.

مدیرکل بهزیستی استان یاد آور شد: اکثر کودکان کار باز مانده از تحصیل که در مراکز تحت نظارت پذیرش شده در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند.

محمدپوری خاطر نشان کرد: اجرای برنامه اقدام وعمل، فعالیت مراکز آموزشی کودک وخانواده، فعالیت مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی به صورت شبانه روزی از برنامه های سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و خیابانی استان است.

وی ادامه داد: غربالگری سلامت، تامین هزینه ثبت نام و نوشت افزار، تامین تبلت دانش آموزی، توانمند سازی تحصیلی و ارائه بسته های آموزشی، برگزاری کلاس های تقویتی وآموزشی، حمایت های مادی ومعنوی ، حمایت از اشتغال والدین یا یکی از اعضای خانواده کودکان، تهیه بسته های معیشتی از جمله حمایت های سازمان بهزیستی از کودکان کار و خیابانی بازمانده از تحصیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست