اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پزشکان باید روند درمان بیماران کرونا را بر حسب پروتکل های درمانی پیش ببرند و در نسخه نویسی دارویی از داروهایی که خارج از پروتکل درمانی است، خودداری کنند.

 دکتر غفارزاده افزود: با آغاز پیک پنجم بیماری کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و به تبع آن کمبود تعدادی از داروهای تجویز شده در درمان بیماری، از همکاران پزشک خود استدعا داریم که روند درمان بیماران را بر حسب پروتکل های درمانی پیش ببرند.

او تاکید کرد: این پذیرفته نیست که پزشکی اقدام به نسخه نویسی دارویی در درمان بیماری کرونا نماید که خارج از پروتکل درمانی است چرا که این امر خارج از موازین درمانی بوده و نتیجه ای جز عدم دسترسی صحیح بیمار به دارو را ندارد.

دکتر غفارزاده گفت: وقتی دارویی خارج از پروتکل درمانی توسط پزشک تجویز  می شود چون دارو تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد منجر به اعمال هزینه های گزاف به بیمار، عدم تامین دارو از زنجیره صحیح توزیع دارو  و سردرگمی همراهان و مراجعه به بازار سیاه دارویی و از طرفی کاهش سهمیه گروه دیگری از بیماران که سالیان سال از این دارو استفاده می کنند می شود .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که اگر داروی تجویز شده در پروتکل درمانی باشد اما به لحاظ محدودیت عرضی و سهمیه بندی دارو باید تحت شرایط خاص تجویز گردد به عنوان مثال تحت آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت پس از تجویز دارو توسط پزشک، دارو باید مجدد توسط دو پزشک دیگر که از اساتید دانشگاه و منتخب رئیس دانشگاه هستند نیز تائید گردد و این یک دستورالعمل است که باید به آن مقید بود و اطاعت کرد و با اصرار بر تشخیص یک نفر دارو کفایت لازم جهت در دسترس بودن عموم مردم را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست