اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت صنایع آلاینده استان گفت: در دوره مالیاتی تابستان سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۴ واحد تولیدی در زمره صنایع آلاینده استان قرار گرفتند.

سعید شهند گفت: در پایش‌های انجام شده از واحدهای صنعتی استان طی سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ ، با توجه به مستندات موجود و بررسی های انجام شده و در قالب اجرای دستورالعمل مربوطه، ۷۴ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در لیست صنایع آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی قرار گرفتند.

او تصریح کرد:  ۶۴ درصد از این آلایندگی ها مربوط به آلودگی فاضلاب و خاک، ۲۸ درصد آلودگی هوا و ۸ درصد نیز مربوط به سایر آلاینده ها هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه برای  واحدهای آلاینده اخطاریه مشولیت صادر شده است، گفت : لیست صنایع آلاینده برای اجرای قانون در سامانه مربوطه ثبت و به معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده و در صورت عدم رفع آلایندگی، در دوره بعدی نیز مشمول قوانین مرتبط با آلایندگی و دریافت عوارض قرار خواهند گرفت.

شهند در پایان با اشاره به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰(مالیات سبز) گفت:  مطابق این قانون واحدهای تولیدی، صنعتی معدنی و خدماتی که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط حفاظت محیط زیست برای آنها تعیین می شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام ننمایند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ های نیم درصد، یک درصد و یک و نیم درصد به ماخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول عوارض سبز می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست