اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با وساطت دادستانی، اختلاف اهالی ۲ روستای شیخ معروف و کوسه کهریز در شهرستان‌های مهاباد و نقده بر سر حدود مراتع و زمین‌های کشاورزی برطرف شد.

ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: با ورود دادستان‌های مهاباد و نقده جلسه‌ای به منظور رفع این اختلافات با حضور مسؤولان مرتبط استانی و شهرستان‌های مهاباد و نقده و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مذکور در فرمانداری نقده برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر، تصمیماتی برای رفع مشکلات اهالی این روستا اتخاذ شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های نقده و مهاباد نسبت به تطبیق نقشه‌های موجود با نقشه‌های هوایی سال هال ۱۳۴۲ یا ۱۳۴۶ و میله گذاری حد و مرز روستاهای شیخ معروف و کوسه کهریز و بهراملو اقدام کنند.

عتباتی اظهار کرد: همچنین مقرر شد که ادارات منابع طبیعی هر ۲ شهرستان در صورت وجود تخریب مراتع توسط سودجویان، نسبت به طرح دعوی در محاکم قضائی اقدام کنند.

وی گفت: رسیدن به صلح و سازش میان طرفین دعوا در پرونده‌های قضائی در دستور کار جدی قضات شعب مختلف محاکم این استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت واحدهای مددکاری و صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها در برقراری صلح و سازش دعاوی بسیار مهم است افزود: قضات می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها و سوق دادن مردم به سمت صلح و سازش در پرونده‌های قضائی ورودی پرونده به شعبه‌های مختلف دادسراها و دادگاه‌ها را کاهش دهند.

توقیف یک دستگاه خودروی وانت تویوتا

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه خودروی وانت تویوتا به صورت قاچاق به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان اشنویه، خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش در این زمینه اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی قاچاق در شهرستان اشنویه، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط پلیس، در نهایت یک دستگاه ” وانت تویوتا ” در سطح شهرستان شناسایی شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: با بررسی مدارک خودرو مشخص شد که خودروی متوقف شده قاچاق و فاقد هر گونه مدارک گمرکی بوده که با هماهنگی مقام قضائی توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه، ارزش ریالی خودروی توقیف شده بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این زمینه یک متهم دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق از اولویت‌های اصلی انتظامی استان است و پلیس با اقتدار کامل در چهارچوب قانون و قاطعانه با قانون شکنان در این حوزه برخورد خواهد کرد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هر گونه قاچاق، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تعیین تکلیف بزرگترین پرونده های کالای قاچاق در آذربایجان غربی 

 مدیرکل اموال تملیکی آذربایجان غربی گفت: یکی از بزرگترین پرونده های کالای قاچاق در آذربایجان غربی تعیین تکلیف و آماده واگذاری از طریق مزایده شد.

مهدی اعظامی در این زمینه اظهار کرد: یک هزار و ۳۶۵ تن ام دی اف قاچاق که از سال ۹۷ در انبارهای پایانه مرزی بازرگان انبار شده بود و به دلایل متعدد تعین تکلیف نشده بود با تلاش رئس کل دادگستری استان تعین تکلیف و آماده واگذاری به مردم از طریق مزایده شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محموله که در ۸ بخش برای مزایده تقسیم بندی شده است بیش از ۴۴ میلیارد تومان است که می‌تواند نیاز واحدهای تولیدی ام دی اف استان را تأمین کند.

اعظمی افزود: مزایده از امروز آغاز شده است و تا چهارشنبه ۲۶ مردادماه متقاضیان می‌توانند برای بازدید کالا در مرز بازرگان مراجعه و در صورت تمایل از طریق سامانه ستاد ایران در این مزایده شرکت کنند.

مدیر کل اموال تملیکی آذربایجان غربی در ادامه از دو هزار تن ام دی اف دیگر این محموله که اموال متروکه اعلام شده است خبرداد و تصریح کرد: طبق ماده ۹۳۷ شیوه نامه جامع جمع آوری اموال تملیکی با اخذ ۱۰ درصد کل ارزش محموله و هزینه‌های گمرکی و نگهداری به وارد کننده این محوله واگذار خواهد شد.

کشف ۱۶ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در مرزهای شهرستان ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف ۱۶ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در مرزهای شهرستان ارومیه خبر داد.

سردار یحیی حسین خانی گفت: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود محموله سلاح به داخل کشور مطلع شدند.

وی افزود: مرزبانان با استقرار در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات هوشمند، قاچاقچیان را قبل از ورود به حریم مرزی کشور مشاهده و توانستند آنها را زمین گیر و محموله سلاح‌های جنگی را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه از قاچاقچیان ۱۵ قبضه سلاح شکاری و یک قبضه سلاح جنگی از نوع m۱۶ کشف شده است، تصریح کرد: در این عملیات، قاچاقچیان با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری که تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

انهدام باند حفاران غیرمجاز در روستای درزم ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز در روستای درزم ارومیه خبر داد.

بهزاد حجابی در این زمینه اظهار کرد: پس از اطلاع از انجام حفاری غیرمجاز در این روستا با هماهنگی کلانتری ۲۱ شهریار ارومیه طی یک عملیات منسجم و مشترک پنج نفر از اعضای این باند حین عملیات حفاری دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: همچنین در این عملیات آلات و ادوات حفاری غیرمجاز به همراه تعدادی سفال‌های تاریخی کشف و ضبط شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست