اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ واحد اقامتگاه بوم‌گردی استان آذربایجان‌غربی در ایام نوروز آماده میزبانی از مسافران است.

جلیل جباری اظهار کرد: در نوروز امسال ۱۶ واحد اقامتگاه بوم‌گردی استان آذربایجان‌غربی آماده میزبانی و پذیرایی از مسافران است.

او افزود: اقامتگاه‌های بومگردی، واحدهای اقامتی هستند که در روستاها و براساس نحوه معیشت و زندگی جوامع محلی طراحی و ساخته می‌شوند تا گردشگران ضمن بازدید از جاذبه‌های طبیعی، با اقامت کوتاه‌مدت در این اقامتگاه‌ها از نزدیک و به صورت ملموس با سبک و شیوه زندگی روستایی و عشایری آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایده راه‌اندازی و احداث این اقامتگاه‌ها تقریبا یک ایده جدیدی است که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح شد و به تبع آن در مناطق مختلف کشور از جمله در آذربایجان‌غربی، با حمایت بخش خصوصی و ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های لازم ۱۶ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان راه‌اندازی شد.

او تصریح کرد: در واحدهای بوم‌گردی مسافران و گردشگران می‌توانند در محیطی طبیعی و به دور از هیاهوی زندگی شهری از غذاهای بومی و محلی این مناطق استفاده کرده و با خاطره‌ای خوش و لذت‌بخش، مسافرت خوبی را پشت سر بگذارند.

جباری خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت و توجه به فرهنگ بومی و سنتی مردم در کنار ارتقا و افزایش درآمد مردم روستایی از اهداف ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده که امید می‌رود این نوع واحدهای اقامتی علاوه بر افزایش رفاه اقتصادی روستاییان، باعث افزایش آگاهی عمومی در جهت حفاظت از محیط زیست و طبیعت منطقه شود.

۵ مستند از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی روی آنتن می رود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی گفت: ۵ مستند از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی در ایام نوروز روی آنتن می رود

ریتا خضرزاده اظهار کر د: ۵ مستند از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی از ۵ شهرستان برای معرفی بیشتر این جاذبه ها روی آنتن می رود.

وی تصریح کرد: اولین فیلم مستند روز دوم نوروز ۹۸ با عنوان تخت گاه آباقان (تخت سلیمان تکاب) که زادگاه سحر آمیز زرتشت بوده به عنوان یک مجموعه تاریخی بسیار منحصر به فرد و خارق العاده است و این بنای باستانی در شهر تکاب آذربایجان غربی قرار گرفته که در بین انبوهی از آثار طبیعت مانند دریاچه ها، آب گرم ها و آثار مصنوعی مانند قبرهای کهن سال و بناهای تاریخی محصور شده است.

خضرزاده با بیان اینکه مستند زندان دیو سوم نوروز ۹۸ روی آنتن می رود، گفت: کوه زندان سلیمان یا زندان دیو به عنوان اولین اثر طبیعی آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و نزدیکی این اثر طبیعی ملی به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و قرار گرفتن در حریم این مجموعه باعث دسترسی آسان و بازدید فراوان گردشگران از آن شده است. همچین وجود داستان های حضرت سلیمان و دیوها، دیدن این جاذبه را هیجان انگیزتر کرده است.

این مقام مسوول ادامه داد: شهرستان تکاب بدلیل جاذبه های گردشگری زیاد همیشه مورد توجه گردشگران زیادی بوده که آبگرم قینرجه یکی از این جاذبه ها بوده و چشمه این آبگرم با دمایی بیش از ۸۰ درجه سانتی‌گراد، بعنوان داغ‌ ترین چشمه کلرایدی جهان شناخته شده است که دارای سه دهنه میباشد و مستند این جاذبه روز ۵ ام عید نوروز ۹۸ در صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی وجود جاذبه های گردشگری را در شهرستان خوی بسیار مهم دانسته و افزود: مستند پره یا فیرورق با عنوان فصل عشق نیز در هفتمین روز عید نوروز ۹۸ در شبکه استانی استان آذربایجان غربی پخش خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی بیان کرد: ارومیه یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان غربی است و بدلیل داشتن آب و هوای بسیار دلپذیر مستندی با عنوان ارومیه برفی تهیه و تدوین شده که روز ۹ ام نوروز ۹۸ برای دیدن عموم مردم در شبکه استانی به اکران خواهد درآمد.

گغتنی است؛ زمان پحش برنامه های تلویزیونی ساعت ۲۰/۱۵ دقیقه شب از شبکه ارومیه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست