اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۰‌مصدوم جهت مداوا به بیمارستان خوی منتقل شدند.

‌آیدین رحمانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان قطور ضمن اشاره به زلزله شب گذشته در این منطقه و قطع برق و ارتباط تصریح کرد: خوشبختانه زمین لرزه ۵.۷ شب گذشته قطور با توجه به آگاهی مردم تلفات جانی نداشته و نیروهای هلال احمر و اورژانس بلافاصله به محل اعزام و خدمات لازم را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومین ۹۵ نفر بود که ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، تصریح کرد: ۱۰ نفر نیز به بیمارستان خوی جهت مداوا اعزام شدند.

رحمانی با بیان اینکه ۲۷روستا و یک شهر  قطور به ظرفیت ۵۰۰۰ خانوار در گیر زمین لرزه بودند، گفت: به دلیل وجود پس لرزه ها و ترس از اسکان توسط خانوارها اقدامات لازم جهت احداث کمپ و اسکان اضطراری و موقت در منطقه فراهم شده است.

وی با اشاره به ارسال اقلام امدادی و گرمایشی به مناطق زلزله زده تصریح کرد: ۴۰۰ دستگاه چادر و ۱۲۰۰ پتو توزیع شده همچنین ۱۴۰۰ چادر نیز از استاکهای دیگر ارسال شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه همه خانوارها بیمه بودند، تصریح کرد: نیروهای بنیاد مسکن برای ارزیابی برای آواربرداری در محل حضور دارند تا در اولین فرصت ممکن نسبت به آواربرداری و احداث مساکن اقدام کنند.

 دستور رئیس جمهور

رئیس دفتر رئیس جمهوری در تماس تلفنی با دبیرکل جمعیت هلال احمر و استاندار آذربایجان‌غربی، دستورات روحانی برای تسریع در روند امدادرسانی و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان استان آذربایجان غربی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در در اینستاگرام نوشت:

«متاسفانه یک‌بار دیگر حوادث طبیعی،‌ جمعی از هم‌میهنان‌مان را دچار خسارت و مشکل کرده. در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان‌غربی، امروز به نمایندگی از رئیس جمهور با دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و استاندار استان آذربایجان‌غربی تلفنی صحبت کردم و ضمن ابلاغ مراتب تاسف رئیس‌جمهور از وقوع این حادثه و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان، دستورات دکتر روحانی را برای تسریع در روند امدادرسانی و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان ابلاغ کردم.

در این تماس‌ها از دستگاه‌های ذیربط خواستم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برآورد خسارات و بازسازی این منطقه اقدام کنند. آنان نیز گزارشی را از وضعیت منطقه و روند امدادرسانی ارائه دادند.»

ارسال  ۷۵۵ دستگاه چادر به مناطق زلزله زده خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از ارسال  ۷۵۵ دستگاه چادر به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

سعید رهبر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری و پس لرزه های متعدد در قطور خوی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله نیروهای امدادب بلافاصله به محل اعزام شدند،تصریح کرد:  ۷۵۵ دستگاه چادر،۳۰۰۰ تخته پتو بیش از ۱۰۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و سایر اقلام ضروری به مناطق زلزله زده شهرستان خوی ارسال شد.

وی ادامه داد: موکت،ست ظروف، والور، کنسروجات، فانوس، پودر لباسشویی، لبنیات، قند و چای کیسه‌ای نیز از جمله سایر اقلام ارسالی بوده است.

رهبر بااشاره به توزیع اقلام امدادی توسط ١٧ تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان با ٢٨ دستگاه خودرو در بین زلزله زدگان شهرستان خوی خاطر نشان کرد: تمامی نیروهای اسکان اضطراری هلال احمر در حال برپایی کمپ های استان در مناطق زلزله زده هستند.

سرویس‌های مخابراتی در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی مجدد برقرار شد

چنگیز نوری سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اتصال و برقراری مجدد سرویس‌های مخابراتی در مناطق زلزله زده شمال استان از بامداد امروز اظهار داشت: از نخستین ساعات زمین لرزه شدید شب گذشته در شمال آذربایجان غربی که منجر به قطع شبکه‌های ارتباطی و همچنین بروز خسارات جدی به زیرساخت‌های مخابراتی این منطقه شده بود، تکنسین‌ها و مهندسین مخابرات منطقه آذربایجان غربی با توجه به اهمیت موضوع ارتباطات در زمان بحران، جهت برقراری مجدد ارتباطات وارد مناطق زلزله شدند.

وی خاطر نشان کرد: عمده خسارات وارد شده به زیر ساخت‌های مخابراتی این منطقه به دنبال وقوع رانش زمین در بخش‌هایی از شهرستان خوی و قطع شبکه فیبر نوری اتفاق افتاده بود که با تلاش کارکنان مخابرات منطقه آذربایجان غربی، مجدداً با رفع خرابی، شبکه تلفن همراه و ارتباطات مخابرات در ساعت یک مداد روز دوشنبه متصل شد.

خسارت به ۳ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی خوی و سلماس

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از خسارت به ۳ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی خوی و سلماس خبر داد و گفت: زلزله های دیروز ۹۵ مصدوم برجای گذاشت

امیرعباس جعفری اظهار داشت: زلزله های دیروز در خوی، خسارت جدی به اماکن مسکونی روستاهای خوی و سلماس وارد کرد به طوری که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وی تصریح کرد: در این میان ۹۵ نفر مصدوم شدند که ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۰ نفر در بیمارستان خوی بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: اسکان اضطراری مردم روستاهای متاثر از زلزله انجام گرفته و تا کنون ۵۰۰ چادر در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه اوضاع در مناطق زلزله زده بهبود نسبتی پیدا کرده است، ادامه داد: پس لرزه های بالای ۳ ریشتری در منطقه در حال وقوع است ولی توانسته ایم آرامش نسبی را به منطقه بازگردانیم.

وی اعلام کرد: اقلام غذایی و لوازم گرمایشی بین آسیب دیده ها توزیع شده و ۵ تیم امدادی نیز شب گذشته از آذربایجان شرقی برای کمک به امدادگران استان به منطقه اعزام شده اند.

روند سرعت بخشی به امداد زلزله زدگان

استاندار آذربایجان غربی بر روند سرعت بخشی به امداد زلزله زدگان تاکید کرد.

محمد مهدی شهریاری در بازدید از انبار اقلام امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان خوی اظهار کرد: در تامین اقلام امدادی به زلزله زده ها با مشکل مواجه نیستیم.

وی در این بازدید بر روند سرعت بخشی به زلزله زدگان تاکید کرد و افزود: مشکلی از بابت اقلام امدادی وجود ندارد و چادر و وسائل گرمایشی از روز گذشته بر اساس ارزیابی و برنامه ریزی صورت گرفته در حال انجام است.

خاطرنشان می شود پس از این بازدید، اعضای ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار آذربایجان غربی تشکیل جلسه می دهند.

گفتنی است دیروز محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران دو بار در صبح و عصر به مناطق زلزله زده شمال استان سفر و بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت منطقه قرار گرفت و در جلسه ستاد بحران شهرستان هم شرکت و آخرین دستورات را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست