اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به تخصیص هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه گفت: باید اقداماتی چون کاهش مصرف آب، آبیاری قطره ای و انتقال آب از دریای خزر را دنبال کنیم، اکنون در کنار نگرانی برای خشک شدن دریاچه با مشکلاتی چون تامین آب شرب و کشاورزی هم رو به رو هستیم.

سیدسلمان ذاکر با اشاره به اینکه ستاد احیاء دریاچه ارومیه هر سه ماه تشکیل جلسه می دهد، گفت: در حال حاضر به دلیل گرمای شدید هوا شاهد تبخیر آب دریاچه ارومیه هستیم که نزدیک به ۳ میلیارد مترمکعب آب دریاچه تبخیر می شود.

نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: تا کنون ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه منتقل شده و قرار بر این است که ۶۰۰ میلیون متر مکعب دیگر آب به دریاچه منتقل شود در برنامه های آتی هم انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: با توجه به تبخیر بالای آب در دریاچه ارومیه، زمان می برد تا آب دریاچه مثبت شود در حال حاضر در فاز جلوگیری از خشک شدن دریاچه هستیم تا تثبیت آب آن، چرا که به آب بیشتری نیاز داریم و باید پروژه های دیگری از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری قطره ای، انتقال آب از دریای خزر و راه کارهای دیگر، اجرایی شود.

نماینده مجلس اظهار کرد: مردم کشور و استان آذربایجان غربی بدانند که برای احیای دریاچه ارومیه هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است، برگزاری نشست ستاد احیای دریاچه ارومیه نشان می دهد مسئولان در کنار مردم در تلاش برای احیای دریاچه هستند.

ذاکر در پایان به خانه ملت گفت: البته شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم و در کنار نگرانی برای خشک شدن دریاچه ارومیه با مشکلاتی چون تامین آب شرب و آب کشاورزی رو به رو هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست