اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  :  معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین آمادگی برای پذیرش روزانه ۱۰۰ هزار زائر ورودی به کشور را دارد.

رضا ابراهیمی یکشنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی تمرچین با اشاره به سفر استاندار آذربایجان‌غربی به ایلام و بازدید از روند عبور و مرور زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: در تماسی که استاندار با مسئولان ستاد مرکزی اربعین داشتند بر آمادگی کامل مرز تمرچین با تمامی ظرفیت برای ورود زائران اربعین حسینی به کشور تاکید شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای ورود زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: با اتخاذ تدابیر لازم در مرز تمرچین، آمادگی برای پذیرش روزانه تا ۱۰۰ هزار زائر بازگشته به کشور پس از آئین اربعین وجود دارد.

وی با اشاره به روند کاملاً روان خروج زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به سوی کربلای معلی، افزود: قطع به یقین طبق پیش بینی صورت گرفته، میزان ورود زائران اربعین به کشور از این مرز چند برابر تعداد اعزامی‌ها خواهد بود که در همین راستا باید آمادگی کامل داشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از پلیس و عوامل انتظامی در کنترل ترافیک مسیر منتهی به تمرچین، اضافه کرد: مدیریت ترافیک داخل محوطه پایانه مرزی تمرچین نیز باید با جدیت اعمال شود تا از بروز ترافیک هنگام ورود زائران به کشور جلوگیری بعمل آید.

وی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز خواست تا نسبت به استقرار سیستم حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنها به شهرهای مختلف اقدام کند.

ابراهیمی همچنین با تکذیب کمبود دارو در مرز تمرچین، گفت: طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در برخی مواقع نادر، داروهایی از تیم اورژانس درخواست می‌شود که حتی در داروخانه‌های سطح شهر مرکز استان نیز به سختی یافت می‌شود که این مورد دلیلی بر کمبود دارو در مرز تمرچین نیست.

وی در رابطه با اسکان زائران نیز یادآور شد: هرچند ظرفیت امروز اسکان زائران در مرز تمرچین چند برابر نیاز فعلی است ولی با توجه به تاکید استاندار برای آمادگی حداکثری، محل‌هایی برای اسکان اضطراری و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی باید سریعاً پیش‌بینی و اقدامات لازم انجام شود.

آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی هم گفت:دستگاه‌های خدمات رسان در پایانه مرزی تمرچین برای بازگشت زائران با حداکثر ظرفیت به حالت آماده باش در می‌آیند.

منصور میرزایی با اشاره به تاکید ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای آمادگی کامل جهت ورود زائران به کشور، اظهار کرد: مسیر منتهی به تمرچین از سمت کربلا حدود ۱۰ ساعت است که در همین راستا پیشنهاد دادیم تا اکیپ‌هایی در این مسیر مستقر شود تا میزان ورود زائران به کشور از مرز تمرچین را قبل از رسیدن آنان، گزارش دهند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش چند برابری خدمات ارائه شده برای زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین، افزود: با مدیریت مقام عالی استان و همکاری همه جانبه مسؤولان استانی کمبودی در اعزام زائران به کربلا احساس نشد که امیدواریم با تلاش مضاعف در ورود زائران به کشور نیز هیچ مشکلی در مرز تمرچین به وجود نداشته باشد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی لازم سریعاً در مرز تمرچین مستقر شود، گفت: نباید در اعزام زائران از مرز تمرچین به داخل کشور فقط به پایانه‌های مسافربری استان اتکا کرد و لازم است تا از ظرفیت‌های سایر استان‌های همجوار و حتی مرکزی نیز بهره برد.

وی اضافه کرد: برای ورود زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به کشور باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال حداکثر ایجاد ظرفیت باشیم.

میرزایی همچنین انتخاب مرز تمرچین پیرانشهر برای اعزام زائران اربعین حسینی به کربلا را نقطه عطفی در توسعه آذربایجان‌غربی دانست و ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم در منطقه برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در مدت سه ماهه ستودنی است و این روند باید به گونه‌ای ادامه یابد تا در سال آتی ظرفیت اعزام زائران از این نقطه مرزی چندین برابر افزایش یابد

وی در رابطه با دستاوردهای فرهنگی و امنیتی تعیین مرز تمرچین به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران به کربلای معلی، گفت: حضور زائران اربعین حسینی در منطقه و استقبال کم نظیر اهل تسنن از آنان نشان داد که وحدت و اتحاد در ایران اسلامی کم نظیر و مثال زدنی است.

هیچ‌کمبود دارویی در مرز تمرچین وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هیچ‌کمبود دارویی در مرز تمرچین وجود ندارد.

محمدامین ولی زاده با بیان اینکه هیچ کمبود دارویی در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زوار وجود ندارد، افزود: به اندازه کافی سرم و دارو در انبارهای آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی اظهار کرد: آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان در این رابطه به اندازه‌ای است که کمبود داروی اعلامی جمعیت هلال احمر مستقر در عراق برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی نیز تأمین خواهد شد.

ولی زاده ادامه داد: در حوزه درمانی، بیمارستان تازه تأسیس سردار سلیمانی پیرانشهر در کنار بیمارستان قدیمی این شهرستان با ظرفیت بیش از ۵۰ تخت و یک اتاق عمل مجهز در خط اول آماده ارائه خدمات به زوار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در رابطه با سایر خدمات درمانی توضیح داد: بیمارستان نقده، اشنویه، مهاباد و بیمارستان‌های ارومیه در حال آماده باش هستند تا در صورت لزوم خدمات رسانی کنند.

وی به استقرار ۳۳ آمبولانس در مسیرهای منتهی به مرز پیرانشهر اشاره کرد و یادآور شد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز یکی در ورودی شهر پیرانشهر و دیگری در پایانه مرزی تمرچین مستقر شده تا در صورت لزوم امداد رسانی لازم را داشته باشد؛ علاوه بر آن ۲ موتوآمبولانس نیز در مرز تمرچین مستقر است.

ولی زاده همچنین از استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ برای پشتیبانی از تیم عملیاتی مستقر از مرز تمرچین خبرداد و گفت: این بالگرد مجزا از بالگرد جمعیت هلال احمر است که هم اکنون در ارومیه مستقر شده و آمادگی دارد تا در کمترین زمان به نقطه صفر مرزی اعزام شود.

وی آمادگی تیم دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با هرگونه بحران را مناسب عنوان کرد و افزود: آمادگی ما در حدی است که پس از اتفاق تلخ دیروز برای زوار ایرانی در عراق، در همان لحظه آماده پذیرش مصدومین از مرز تمرچین بودیم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: باوجود اینکه مسؤولیتی جهت حضور در خارج از مرزهای کشور برایمان محول نشده است، اما نیروهای متخصص درمانی در بین اعضای جمعیت هلال احمر حاضر در عراق مشغول خدمات رسانی هستند که در همین راستا معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در یکی از پایگاه‌های جمعیت هلال احمر مستقر در عراق به طبابت مشغول است.

وی بر نظارت دقیق و مستمر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در حوزه بهداشت بر موکب‌های برپا شده اشاره و اضافه کرد: سلامت زائرین برای ما در اولویت است.

ولی‌زاده با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای پذیرش زائران ورودی به کشور از مرز تمرچین، تاکید کرد: با توجه به اختلاف آب و هوایی عراق با ایران، احتمال گرمازدگی و بدحالی زائران ورودی پیش بینی می‌شود که در همین راستا نیز آمادگی کامل را داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال مرز تمرچین برای اولین بار به عنوان گذرگاه زائرین اربعین حسینی مشخص شده است، یادآور شد: تلاش شبانه روزی دستگاه‌های خدمات رسان سبب شد تا اعزام زوار در یک محیط سالم توأم با آرامش همراه باشد که امیدواریم این روند در میزبانی از زائران در بازگشت به کشور نیز تکرار شود.

۲۰۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران حسینی از مرز تمرچین در پیرانشهر به اربیل عراق و بالعکس است.

پیمان آرامون با بیان اینکه هنوز نیازی به فعالیت این اتوبوس‌های نیست، افزود: هم اکنون کار انتقال زائران از نقطه صفر مرزی تمرچین در داخل خاک اقلیم کردستان عراق به سمت اربیل و بغداد و در نهایت کربلا توسط خودروهای عراقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کرایه انتقال مسافران توسط اتوبوس‌های ایرانی در صورت فعالیت از مرز تمرچین پیرانشهر تا اربیل، ۲۵۰ هزار تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: هنوز روند انتقال زوار از مرز تمرچین به حاج عمران و سپس اربیل بدون مشکل در حال انجام است و مشکلی خاصی در این خصوص دیده نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین در مرز تمرچین مورد توجه مسافران قرار گرفته و زائران اباعبدالله الحسین (ع) از خدمات ارائه شده در این مرز رضایت دارند که همین خستگی خادمان را برطرف می‌کند.

هیچ کمبودی در بحث خدمات رسانی به زوار در تمرچین وجود ندارد

سخنگوی ستاد اربعین در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در بحث خدمات رسانی به زوار در تمرچین وجود ندارد.

علی رزازی یکشنبه شب در حاشیه بازدید استاندار آذربایجان غربی از مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعلام بازگشایی مرز تمرچین توسط وزیر کشور اظهار کرد: همزمان با اعلام وزیر کشور مبنی بر آغاز مجدد تردد زوار اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه، عبور و مرور زائران از مرز تمرچین نیز چندین برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در بحث خدمات رسانی به زوار در تمرچین وجود ندارد، اضافه کرد: با وجود مدت زمان کوتاهی که برای میزبانی از زوار باقی بود، آذربایجان‌غربی توانست با تدابیر مقام عالی استان یکی از مناطق امن برای تردد زائرین باشد.

رزازی با بیان اینکه اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین در کمال نظم و آرامش در حال انجام است، اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی سبب شده تا سیلی از خدمات برای استقبال از زائران سرزمین عشق به مرز تمرچین پیرانشهر هدایت شود.

وی با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش چند برابری زوار ورودی به کشور از طرق مرز تمرچین در مقایسه با زائران اعزامی از این نقطه مرزی، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان حاضر در پایانه تمرچین در آماده باش کامل هستند.

سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی با اشاره به ترافیک روان مسیر منتهی به پایانه مرزی تمرچین، گفت: با همکاری همه جانبه در آذربایجان‌غربی یک امنیت و آرامش مثال زدنی در اعزام زوار به کربلای معلی مشاهده می‌شود که مورد تحسین وزیر کشور نیز واقع شد.

رزازی همچنین در رابطه با نقش وحدت آفرین راهپیمایی اربعین حسینی، یادآور شد: اعزام زائرین اربعین حسینی و شور و شوق اهالی اهل سنت این منطقه در خدمات رسانی به زوار نشان داد که تمامی نقشه‌های وحدت شکن استکبار جهانی سرابی بیش نیست.

براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات در عراق است و از این طریق تاکنون شمار زیادی از زوار به جهت شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شده‌اند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراق، مسیر حاج عمران – اربیل، اربیل – کرکوک و کرکوک به بغداد و الحسینیه بغداد به سمت کربلا را می‌پیمایند

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست