اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: کمبود داروی رمدسیویر در استان نداریم.

محمد دلیرراد ۱۹مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد،در خصوص کمبود داروی رمدسیویر افزود: در حال حاضر رمدسیویر مورد نیاز استان تامین شده و هیچ کمبودی از این لحاظ نداریم.

وی بااشاره به اجرای طرح دارویار همزمان با سراسر کشور از ۲۳تیرماه سال جاری در استان، هدف از اجرای طرح مذکور یاری رساندن به مردم در زمینه دارو است، تصریح کرد: در این طرح ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.

دلیرراد خاطر نشان کرد: بااجرای این طرح داروها بدون افزایش قیمت در اختیار بیمارانی که نسخه پزشک دارند، قرار می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بااشاره به موضوع کمبود سرم اظهار کرد: درحال حاضر ۶کارخانه سرم سازی در کشور فعالیت دارند که ظرفیت تولید آنها بیش از حد نیاز است اما به دلیل هزینه بالای تولید اقدام به کاهش تولید سرم کرده اند که همین موجب کمبود سرم در مقاطعی از سال هستیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی مشکل کمبود سرم برطرف خواهد شد،یاد آور شد:  در مواقعی همکاران پزشک در بخش خصوصی و درمانگاهی بی رویه سرم تجویز می کنند که همین امر یکی از دلایل کمبود سرم در استان است.

برخورداری ۸۵۰هزار نفر از خدمات رایگان بیمه سلامت در آذربایجان غربی

 معاون خدمات درمانی بیمه سلامت آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: ۸۵۰هزار نفر در استان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند.

مجیدی افزود: در حال حاضر ۸۵۰هزار نفر در استان از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند که ۲۴۰هزار نفر از آنها در سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح دارو یار جلوگیری از تحمیل هزینه دارو به بیمه شده است، تصریح کرد: یکی از الزامات این طرح این است که بیمار اگر بخواهد از این طرح استفاده کند باید تحت پوشش یکی از سازمان های بیمه گر قرار گیرد.

مجیدی ادامه داد: با اجرای طرح دارو یار ۸۵ درصد در مرداد و شهریور سال جاری در بحث سرفصل داروها افزایش هزینه داشتیم که با توجه به تزریق مطلوب اعتبارات توسط بیمه سلامت برای اجرای طرح دارویار هیچ مشکلی از لحاظ تامین اعتبار نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته و با اجرای طرح بیمه محلات  در استان ۵۵۰نفر تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند .

معاون خدمات درمانی بیمه سلامت آذربایجان غربی در خصوص تسویه پرداختی های بیمه سلامت نیز  اظهار کرد:  بیمه سلامت استان پرداخت هزینه  برای اسناد سرپایی، داروخانه های خصوصی، دانشگاه ها را تا شهریور ماه سال جاری انجام داده است.

وی یاد آور شد: پرداختی بستری های بیمه سلامت نیز تا تیرماه پرداخت شده است.

کاهش سهمیه سرم در آذربایجان غربی

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: امسال سهمیه سرم آذربایجان غربی به ۱.۱ میلیون عدد کاهش یافته است.

لعیا صدیق راد در خصوص کمبود سرم در استان یاد آور شد: در سال گذشته سهمیه سرم استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد سرم بود که امسال به یک میلیون و ۱۰۰هزار سرم کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه بااجرای طرح دارویار تعداد نسخه های پزشکی افزایش یافته که این نشان از موفق بودن اجرای این طرح است،خاطر نشان کرد: با اجرای طرح دارویار هیچ افزایش قیمتی در ۱۱۹ قلم دارو وجود نداشت.

مدیر نظارت بر فراورده های دارویی علوم پزشکی استان ادامه داد: با اجرای طرح دارویار ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تولید دارو به دارو ساز داده می شد حذف شد و این ارز به سازمان بیمه گر تزریق می شود.

صدیق راد تصریح کرد: ۱۱۹ دارویی که در طرح دارویار تحت پوشش قرار گرفته در صورت افزایش قیمت وارد لیست بیمه می شود و بیمار در آن صورت هم هزینه ای متحمل نخواهد شد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در خصوص کمبود دارو در استان نیز  یاد آور شد: در ۸۰قلم دارو با کمبود مواجه هستیم که این کمبود هم کشوری است و دلیل آن هم تحریم و مشکل در انتقال ارز برای تامین مواد اولیه دارو است.

فعالیت ۴۰۰ عطاری مجوزدار در آذربایجان غربی

 سرپرست فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی ارومیه گفت: هیچ عطاری و مغازه فروش گیاهان دارویی مجاز به انجام حجامت و زالو درمانی نیست.

فرزاد صیادی فرافزود: طبق قانون هیچ مغازه فروش گیاهان دارویی و عطاری مجاز به انجام حجامت و زالو درمانی نیست و انجام این کار مداخله در امر پزشکی است.

 وی با اشاره به اینکه انجام حجامت و زالو درمانی فقط در دهکده های سلامت انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر یک دهکده سلامت و ۵ متخصص طب سنتی در استان فعالیت دارند. 

صیادی فر با اشاره به اینکه صدور مجوز برای فعالیت عطاری ها به عهده صنعت معدن و تجارت است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مجموع ۴۰۰عطاری مجوز دار در استان فعالیت دارند، که ۱۸۰مورد در ارومیه فعالیت دارند هرچند عطاری غیر مجاز نیز در استان وجود دارد.

سرپرست فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه در سال جاری پلمب عطاری صورت نگرفته،یاد آور شد: در سال جاری ۸ مورد ارجاع عطاری به مقامات قضایی ثبت شده است.

 وی ادامه داد: در سال جاری ۱۲۰مورد بازرسی از عطاری های استان توسط بازرس های سازمان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست