اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: از اول مهر ۹۸ تاکنون ۴۰۶ هزار و ۷۶۰ مسافر در مراکز اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند.

جلیل جباری در خصوص آخرین وضعیت مراکز اقامتی استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، کمپ، چادر، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز، اقامت داشته‌اند و تعداد اقامت در مراکز اقامتی استان در نیمه دوم سال گذشته برابر با ۳۴۷ هزار و ۷۶۲ نفر بوده است.

او افزود: همچنین در نیمه دوم سال ۹۸ تعداد مسافران خارجی اقامت‌یافته در استان برابر با ۱۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که در نیمه نخست امسال این تعداد به یک هزار و ۹۲۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در نیمه دوم سال ۹۸ ادامه داد: در این مدت ۱ پروانه بهره‌برداری هتل، ۱ مورد مجتمع گردشگری، ۱ مورد هتل‌آپارتمان،  ۱ مورد مرکز تفریحی و سرگرمی، ۴ مورد بوم‌گردی و ۱ مورد سفره‌خانه صادر شده است.

جباری گفت: امسال نیز ۱ مورد پروانه بهره‌برداری هتل، ۱ مورد مرکز سلامت و تندرستی و ۳ مورد واحد بوم‌گردی صادر شده و نیز ۱۲ مورد گواهی‌نامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری صادر شده است.

او با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۹صدور کارت راهنمای گشت ۱ مورد بوده و هفت مورد نیز تمدید شده است، تصریح کرد: در نیمه دوم سال گذشته چهار مورد کارت راهنمای گشت صادر و هفت مورد نیز تمدیده شده است.

جباری با اشاره به صدور ۹ مورد مجوز سرمایه‌گذاری در استان در سال جاری تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها برابر با ۱۰ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال بوده و برای ۲۰۶ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۶۷ موافقت اصولی با اشتغال یک هزار و ۱۶۵ نفر در نیمه دوم سال ۹۸ اضافه کرد: امسال این آمار برابر با ۲۵ مورد بوده که میزان اشتغال‌زایی آنها برابر با ۴۹۲ نفر است.

جباری گفت: در نیمه دوم سال گذشته به ۶ طرح ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که امسال میزان تسهیلات پرداختی به ۱۱۰ طرح برابر با ۴۱ میلیارد ریال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست