اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار ارومیه گفت: در راستای کاهش مشکلات تهیه نان مورد نیاز مردم، ۵۰ نانوایی دیگر در این شهرستان ۲ شیفت شده تا تعداد این نانوایی‌ها به ۱۰۰ واحد افزایش یابد.

غلامحسین عماری روز شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نانوایی‌های سطح شهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تصمیم گرفته شد تا از این تعداد، ۱۲ نانوایی به صورت سه شیفت اقدام به پخت نان کنند.

وی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۴۰۰ نانوایی در شهرستان ارومیه فعال هستند که پس از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها سهمیه هیچ یک از آنان کم یا قطع نشده و حتی افزایش ۲ برابری نیز در بسیاری از موارد برای نانوایی‌ها اعمال شده است.

710 واحد مسکن مهر در خوی آماده بهره برداری شد

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، از همراهی نانوایی سیار برخی نهادها نیز برای جلوگیری از بروز مشکل تهیه نان استفاده کرده ایم.

عماریی یادآور شد: همچنین، آرد تولیدی یکی از واحدهای صنعتی تولید کننده در استان را ۲ برابر کردیم تا با ۱۰ خط تولید اقدام به تهیه نان کند.

فرماندار ارومیه تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که نه افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان و نانوایی های سنتی ایجاد شده و نه کاهش سهمیه‌ای را در این بخش داشته‌ایم.

عماری با اشاره به لزوم توجه به وضعیت موجود بازار نان توسط تک تک شهروندان ادامه داد: برخی از خانواده‌ها، ۲ یا سه نفری در صف خرید نان حاضر می‌شوند که این امر موجب خرید بیش از نیاز خانواده شده و عده دیگری را از تامین نان محروم می‌کند.

وی گفت: مردم باید بدانند که هیچ مشکلی در حوزه آرد و نان وجود ندارد و می‌توانند نان مورد نیاز خود را در روزهای مختلف بدون هیچ مشکلی تهیه کنند.

عماری افزود: در حال حاضر ۸۰ اکیپ بازرسی با ۱۶۰ بازرس، از نانوایی‌های سطح شهر ارومیه به صورت مستمر بازدید کرده و تخلفات این صنف به صورت کامل رصد شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

 سلماس

«کاظم غنی زاده»، فرماندار سلماس  نیز در راستای بررسی وضعیت بازار از مراکز عرضه اقلام مصرفی مردم بازدید کرد و از نزدیک با شهروندان و عرضه کنندگان به گفت و گو نشست.

 

فرماندار سلماس: مردم درباره تامین مواد غذایی هیچ نگرانی نداشته باشند

 

فرماندار سلماس گفت: مردم درباره تامین مواد غذایی هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کاظم غنی زاده روز شنبه در جلسه ویژه تنظیم بازار شهرستان سلماس افزود: در کنار تامین کامل مواد غذایی مورد نیاز و مایحتاج مردم، نظارت اکیپ‌های مشترک بازرسی در حوزه آرد و نان نیز تشدید شده و بازرسان به طور کامل بازار را رصد می کنند.

وی اضافه کرد: البته باید اتحادیه نانوایان بر ساعت‌های پخت در نانوایی‌ها کنترل و نظارت مستمر داشته باشند.

فرماندار سلماس ادامه داد: کیفیت، وزن، ساعات پخت و آموزش نیروهای کادر از جمله مواردی است که در این بازرسی ها مورد بررسی مستمر قرار خواهند گرفت.

غنی زاده گفت: جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پلیس، تعزیرات حکومتی و دیگر اعضای ستاد تنظیم بازار با همه ظرفیت بر گشت مشترک تمرکز کنند و نظارت و کنترل این گروه ها علاوه بر کالاهای اساسی، بر کالاهای دیگر نیز انجام و در راستای حفظ آرامش بازار و امنیت خاطر مردم، به‌طور روزانه و مستمر بازار را رصد کنند.

وی از بازرسان اصناف و بازار خواست نظارت جدی و مستمری در زمینه کشف تخلفات از جمله احتکار، گران‌فروشی و عدم درج قیمت داشته باشند.

 میاندوآب

فرماندار ویژه میاندوآب هم با بیان اینکه اقدام دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها در راستای حذف واسطه هاست، گفت: ایجاد عدالت، حمایت از تولید، مبارزه با رانت و سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال، حمایت از قشر ضعیف از دیگر اهداف اجرای قانون اصلاح نظام یارانه‌ها است.

علی پیام با بیان اینکه اجرای قانون اصلاح تخصیص ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی اقدام دولت سیزدهم در کوتاه کردن دست رانت‌خواران از بیت‌المال است، افزود: این تصمیم دولت در شرایط کنونی شجاعانه و انقلابی است و سعی بر این است که این پول در اختیار مردم گذاشته شود تا مستقیم نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته با همکاری مردم میاندوآب مشکلی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی در شهرستان بوجود نیامد که از این بابت از مردم قدردانی می‌کنم.

پیام ادامه داد: دولت سیزدهم، به عنوان دولت انقلابی و محرومان وعده‌هایی با محوریت عدالت، حذف اختلاف طبقاتی داده بود و قشر مستضعف که از نظر اقتصادی در فشار هستند به آنان خدماتی ارایه دهد که اصلاح نظام یارانه‌ها در این راستا است.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال‌زایی شعار دولت آقای رییسی بود، گفت: در دولت گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار برخی وارد کنندگان، تاجران و تولید کنندگان گذاشته شد تا با وارد کردن برخی کالاهای اساسی آن را با قیمت پایین عرضه کنند ولی در بین آنها عده‌ای با واردات و عرضه آن با قیمت بالاتر موجب رانت و فساد شدند.

پیام با بیان اینکه آن پول‌ها حق مردم و بیت‌المال بود، اضافه کرد: همچنین این امر باعث شده بود که ناعدالتی در کشور افزایش یابد و روز به روز هم اختلاف‌های طبقاتی در کشور گسترش می‌یافت.

فرماندار ویژه میاندوآب با دعوت از مردم برای صبر و حفظ آرامش، یادآور شد: در شهرستان کارهای زیادی برای تامین کالاهای اساسی انجام گرفته و مسوولان را در این خصوص بسیج کرده‌ایم تا به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی از نظر موجودی و تامین کالاهای اساسی در شهرستان وجود ندارد، افزود: دهک‌های پایین جامعه با اجرای این قانون بیشتر از همه بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در اجرای این طرح و همچنین ماهیت آن قرار گیرند، ادامه داد: در اجرای این طرح و ایجاد آرامش فعالیت ۱۵ واحد نانوایی در سطح شهر ۲ شیفته شد و اگر در هر محله‌ای ازدحام جمعیت در مقابل نانوایی‌ها بیشتر باشد به آنها آرد اضافی بابت فعالیت در ۲ شیفت اختصاص می‌یابد.

فرماندار میاندوآب گفت: اگر مردم نیز از نحوه عملکرد نانوایی راضی باشند، آن را معرفی کنند تا نسبت به افزایش سهمیه و فعالیت آن در ۲ شیفت کاری اقدام کنیم.

پیام با بیان اینکه نانوایی که تخلف کند سهمیه آرد آن تا ۵۰ درصد کسر می‌شود، گفت: همچنین در صورت تکرار تخلف پروانه آن باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه مرغ هم به علت جلوگیری از ایجاد مشکل شب‌ها نیز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در کنار این اقدامات، برای برخورد با متخلفان در صنف‌های مختلف، تصمیم قاطع و جدی گرفته شده‌ است.

وی گفت: همچنین براساس تصمیم سران سه قوا باید قیمت بر روی کالا درج شود و بازاریان این مهم را رعایت کنند و در صورت عدم اجرا تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد و این نشان از برخورد قاطع با گرانفروشی است.

پیام با بیان اینکه اصنافی که به مردم خدمت و حال آنان را رعایت کنند از آنها حمایت خواهیم کرد، افزود: با اصنافی هم که مراعات حال مردم را نکنند قاطعانه برخورد خواهد شد و در این راستا به اتحادیه‌های مربوطه صنفی تذکر لازم داده شده و در صورت عدم رعایت، به تعطیلی اتحادیه‌ها اقدام خواهد شد.

باروق

فرماندار شهرستان تازه تاسیس باروق با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم در قانون اصلاح نظام یارانه‌ها به نفع دهک‌های ضعیف جامعه است، گفت: مشکلی در این شهرستان در راستای اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی وجود ندارد.

صالح حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر روستاییان ساکن در روستاهای شهرستان باروق جزو دهک پایین جامعه هستند و اجرای این طرح به نفع آنان است.

وی با بیان اینکه جلسه‌های مختلفی از سوی فرمانداری باروق برگزار شده است، افزود: همچنین روشنگری‌های لازم در خصوص مزایای طرح برای کارگروه‌های مختلف تشریح شده تا آنان نیز که در بین مردم حضور دارند به مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه با مردم، نخبگان و به ویژه قشر فرهنگیان نیز جلسه‌هایی تشکیل یافته و پیرامون این طرح مواردی بیان شده است، اضافه کرد: این اقدام دولت در راستای حمایت از قشر ضعیف جامعه و قطع کردن دست رانت‌خواران از ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

فرماندار باروق با اشاره به اینکه در مراسم‌ عمومی مزایای این طرح به مردم گفته می‌شود، افزود: مردم شهرستان باروق متقاعد شده‌اند که این اقدام دولت به نفع دهک‌های ضعیف جامعه است.

حسینی همچنین در خصوص مدیریت نان گفت: این موضوع در شهر و روستاها رصد می‌شود و هیچ گونه کمبودی در ازای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه تنها مشکل در حوزه نان در باروق، به روستاهای شهرستان ارتباط دارد و هر سال هم در فصل کاری این مشکل ایحاد می‌شود، افزود: به جهت مهاجرت مردم روستاهای باروق به شهرها، مهاجرت معکوس در فصل کشاورزی روی می‌دهد که مشکلاتی در حوزه نان ایجاد می‌شود.

وی گفت: این موضوع با اداره آرد و غله میاندوآب مطرح شده تا از مراجع استانی تخصیص آرد بیشتر باشد و مردم که در فصل کاری از شهرها به روستاها مهاجرت می‌کنند و در سهمیه نان مردم ساکن در روستاها کمبودی ایجاد نشود. آرد مورد نیاز تخصیص یابد.

فرماندار باروق همچنین با اشاره به اینکه مشکلی از نظر کمبود کالاهای اساسی دیگر در باروق وجود ندارد، گفت: پنج نفر به عنوان اکیپ نظارتی در این راستا فعالیت دارند و قرار است چهار نفر نیز توسط بسیج به این ‌کلیپ ملحق شود.

شاهین دژ

فرماندار شاهین دژ گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح تخصیص ارز ترجیحی، مصداق بارز اجرای عدالت اجتماعی و نفع اقشار مختلف جامعه است.

محمدعلی حسین زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: دولت سیزدهم حذف ارز ترجیحی را در جهت اصلاح ساختار اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه ها در دستور کار قرار داده و همه باید به دولت برای اجرای درست طرح کمک کنیم.

فرماندار شاهین دژ: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مصداق اجرای عدالت اجتماعی است

وی ادامه داد: از سوءاستفاده کنندگان وضعیت موجود که با احتکار، گرانی فروشی و کم فروشی کام مردم را تلخ می کنند برخورد قاطع خواهیم کرد و در این رابطه مماشات نخواهد شد.

فرماندار شاهین دژ با تاکید بر تبیین درست اجرای طرح و آثار و تبعات موثر آن در بهبود معیشت مردم گفت: باید اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع به درستی آثار و نتایج حاصله طرح اصلاح اقتصادی دولت را برای مردم تشریح و نسبت به برکات این طرح و کوتاهی دست رانت خواران در آینده نزدیک آگاه کرد.

حسین زاده با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین مایحتاج مردم وجود ندارد، اظهار کرد: همه باید با هوشیاری دولت را در اجرای طرح اصلاح اقتصادی کمک کنند تا در شرایط کنونی زمینه سوءاستفاده رسانه های معاند فراهم نشود.

وی همچنین درخصوص نان و آرد گفت: همه نانوایی ها شاهین دژ طبق روال قبل از ساعت ۶ تا ۱۲ بعدازظهر بدون هیچ کم کاری باید سهمیه آرد خود را به نان تبدیل و در اختیار مردم قرار دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست