اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از حضور ۳۰ استان در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی همزمان با دومین جشنواره ملی گردشگری در استان خبر داد.

جلیل جباری، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی برای ششمین سال متوالی میزبان هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور خواهد بود و طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های به عمل آمده، اکثر استان ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همانند سال های گذشته، یک نمایشگاه کاملا تخصصی مربوط به عرضه و فروش محصولات صنایع دستی اصیل ایرانی خواهد بود و هیچ کالا و محصولی که ارتباطی با صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی نداشته باشد، در این نمایشگاه عرضه نخواهد شد.

جباری افزود: کالاها و محصولات ارایه شده در این نمایشگاه شامل رشته های مختلف صنایع دستی از قبیل گلیم، چرم، رودوزی های سنتی، شیشه گری، سنگ های قیمتی و رشته های چوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد غرفه های در نظر گرفته شده این نمایشگاه ۱۰۰ غرفه است و امکانات رفاهی و اسکان برای تمامی غرفه داران در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه در این نمایشگاه هنرمندان برتر و شاخص از سراسر کشور حضور خواهند یافت و جدید ترین محصولات و تولیدات خود را ارایه خواهند کرد، فرصت بسیار خوبی برای عموم شهروندان و علاقه مندان به صنایع دستی است که از آنها بازدید کرده و با قیمت مناسب اقدام به خرید کنند.

وی افزود: از آنجا که این نمایشگاه همزمان با جشنواره ملی گردشگری و در یک مکان برگزار می شود، افزایش تعداد بازدید کنندگان نسبت به سال قبل قابل پیش بینی است.

به گزارش ایسنا؛ ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی همزمان با دومین جشنواره ملی گردشگری و همچنین جشنواره استانی غذا و هنر آشپزی از تاریخ ۲۶  لغایت ۲۹ مرداد ماه در پارک جنگلی ارومیه که یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز محسوب می شود، برگزار خواهد شد.

جاجیم بافی، گلیم بافی، منبت کاری، ریزه کاری، شیشه گری، چاپ های سنتی و رنگر رزی، رو دوزی ، معرق کاری و پیکره تراشی از جمله صنایع دستی آذربایجان غربی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست