اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان‌غربی این استان را رنگین‌کمان اقوام و ادیان نیز معرفی کرده و افزود: در انتخابات پیش رو مراقبت شود با پرهیز از بازی در زمین دشمن، انتخابات در استان درگیر مباحث قومیتی و مذهبی نشده و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، توسعه صادرات و توجه به تولید و اتمام پروژه های راکد را در دستور کار قرار داده است.

محمدصادق معتمدیان در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه ضمن گرامیداشت روز دانشجو، افزود: دولت سیزدهم در شرایط بحرانی منطقه، تحریم های ظالمانه و تورم بالای کشور روی کار آمد.

وی همچنین با اشاره به کارنامه پرافتخار دولت سیزدهم در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم تحریم ها و تمامی محدودیت ها، شاهد رشد اقتصادی بالا، کاهش تورم و نقدینگی، افزایش درآمد و صادرات و تحول در حوزه های خدمات رسانی و ساخت مسکن در سطح کشور هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی توسعه تجارت بین الملل را از اولویت های دولت در استان معرفی کرده و افزود: ۲۵ درصد پایانه های مرزی کشور و مسیر دو کریدور بین المللی در آذربایجان غربی بوده و تنها مسیر دسترسی ایران به اروپا و دریاهای سیاه و مدیترانه از این استان می گذرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به رویکرد توسعه بازارچه ها و روانسازی فرایندهای گمرکی در مرزهای استان، اضافه کرد: توسعه پایانه های جدید رویکرد آذربایجان غربی در راستای رونق تجارت بین الملل بوده و امروز شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات از این استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به گسترش تعاملات با کشورهای منطقه چون ترکیه، سوریه و اقلیم کردستان عراق، افزود: آذربایجان غربی با اولویت بخشی به مرزها و گسترش تجارت بین الملل، سال گذشته یک میلیارد دلار از مرز تمرچین صادرات داشته و به دنبال بازگشایی مرزهای جدید و راه اندازی بازارچه های اشنویه و سردشت در آینده ای نزدیک است.

استاندار آذربایجان‌غربی به بازنگری در حوزه کشاورزی استان نیز تاکید کرده و یادآور شد: آذربایجان غربی رتبه اول کشور در تولید محصولاتی چون سیب، عسل و چغندر قند و رتبه پنجم تولید گندم را داشته اما وضعیت درآمد سرانه مردم استان در حوزه کشاورزی اندک است.

معتمدیان همچنین تمرکز بر فرآوری محصولات کشاورزی، افزایش درآمد سرانه و ارزش افزوده بالا را رویکرد دولت در استان معرفی کرده و افزود: با راه اندازی بیش از ۵۰ مرکز فرآوری محصولات کشاورزی و بزرگترین مرکز فرآوری محصولات کشاورزی و پایانه صادراتی در سال آینده، این استان به قطب فرآوری محصولات کشاورزی کشور تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه بخش معدن را پیشران اصلی توسعه آذربایجان‌غربی دانسته و گفت: بیش از ۵۲ ماده معدنی در استان شناسایی شده و بزرگترین پروژه ژئوفیزیک هوایی سازمان زمین‌شناسی در جنوب آذربایجان‌غربی شروع شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاری دولت در حوزه معادن استان در دو سال گذشته نیز اشاره کرده و افزود: برنامه‌ریزی ویژه ای برای بهره‌برداری از معادن استراتژیک اورانیوم در شمال استان و بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در آذربایجان‌غربی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به رویکرد دولت درخصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام، از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌غربی استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید، خاطرنشان کرد: با احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از حوزه صنعت استان، رتبه آذربایجان‌غربی در حوزه فلاکت از ۳۰ به ۱۳ بهبود یافته و نرخ بیکاری استان به ۵.۱ درصد رسیده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص مبارزه با فساد نیز اشاره کرده و افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، مبارزه و برخورد قاطع با فساد در تمامی دستگاه‌ها را در دستور کار داشته و اجازه قانون شکنی و فساد را نخواهیم داد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مطالبه گری باید در مسیر قانونی باشد، اضافه کرد: در مبارزه با فساد، ملاک قانون بوده و منافع باندی، جناحی و انتخاباتی نباید منجر به بازی با آبروی افراد شود.

وی در ادامه از اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت خبر داده و افزود: پروژه بهره‌مندی شهرهای ارومیه، خوی و سلماس از اینترنت پرسرعت فیبر نوری، تا دهه فجر امسال به اتمام می رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و یادآور شد: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه محصول چند دهه بوده و شرایط اقلیمی و مداخلات انسانی در به وجود آمدن این وضعیت دخیل بوده‌اند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه هر سه ماه یک پروژه سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در کنار بهره برداری از پروژه‌های انتقال آب کانی سیب و تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان امسال برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر مقابله با چاه‌های غیرمجاز و تمرکز بر کاشت محصولات استراتژیک در حوضه دریاچه ارومیه، تصریح کرد: در راستای تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب و افزایش درآمد مردم، به دنبال جایگزین کردن کشت محصولات پرآب بری چون سیب، یونجه و چغندر قند با پسته و گردو هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی این استان را رنگین‌کمان اقوام و ادیان نیز معرفی کرده و افزود: در انتخابات پیش رو مراقبت شود با پرهیز از بازی در زمین دشمن، انتخابات در استان درگیر مباحث قومیتی و مذهبی نشده و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

معتمدیان همچنین آذربایجان‌غربی را یکی از استان‌های امن کشور معرفی کرده و گفت: علیرغم تلاش‌های فتنه‌گران تروریست از اوایل انقلاب تا به امروز برای ناامن کردن استان، آذربایجان‌غربی گام‌های بلندی را در مسیر توسعه و رفاه مردم برداشته است.

وی در ادامه محرومیت‌زدایی را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانسته و افزود: در راستای پاسخگویی به مشکلات و مطالبات جامعه، ملاقات‌های مردمی و سفرهای شهرستانی به صورت مستمر در استان انجام شده و زمینه برای جذب اعتبارات بی‌سابقه جهت توسعه آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بی‌نظیر دانشگاه‌ها نیز اشاره کرده و اظهار داشت: دانشجویان آینده سازان کشور بوده و به صورت جدی مشکلات و مطالبات آنها را در سطح استان پیگیری خواهیم کرد.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه مطالبات به حق دانشجویان را باید شنید، افزود: از تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان استان حمایت کرده و خوابگاه‌ها باید در شأن دانشجویان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست