اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سه کتاب در حوزه دفاع مقدس در ارومیه رونمایی شد. در این مراسم ظهر سه شنبه که در سالن اجتماعات خانه جوان ارومیه برگزار شد سه کتاب با عناوین “آدم نژاد”، “قهرمان ناشناس” و “جنگاوران” رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس همزمان با روز پژوهش رونمائی شد، گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور را در تدوین کتب شفاهی دفاع مقدس کسب کرد.

جلیل وحیدی در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات قهرمان ملی و فرمانده جنگ‌آوران شهید خسرو آدم نژاد که در خا‌نه جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کتاب‌خوانی بوده که خوشبختاته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آذربایجان‌غربی اقدامات اساسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از منظرهای مختلف چه در قامت زبان هنر، زبان شعر، زبان متن، می‌تواند نمود پیدا کند و باید در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس همزمان با روز پژوهش رونمائی شد، گفت: از این تعداد ۱۵ جلد کتاب متعلق به آذربایجان‌غربی بوده و در این استان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری را در حوزه تدوین تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس کسب کرده است، گفت: متاسفانه سرهنگ خسرو آدم‌نژاد از آزادگان و جانبازان دفاع مقدس در روزی که قرار بود از کتاب او رونمایی شود به همزمان شهیدش پیوست بنابراین برای ادای دین به شهیدان باید کتاب‌های شفاهی دفاع مقدس که مرجع هستند بیشتر تدوین و به جامعه ارائه شود.

وحیدی بیان کرد: بنابراین به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام این  شهدوالامقام، باید یکی از خیابان‌ها و معابر استان به نام مبارک این شهید مزین شود.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای فرماندهان نام آوری بوده که ضروری است کتاب‌هایی درخصوص رشادت‌های آنان تدوین و برای آیندگان شناسانده شود.

دفاع مقدس، امنیت فراگیر و پایدار را برای ملت ایران ایجاد کرده است

فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب نیروی زمینی ارتش هم با اشاره به اینکه دفاع مقدس امنیت فراگیر و پایدار را برای ملت ایران ایجاد کرد گفت: بازدارندگی و امنیت پایدار موضوعی نیست که از آن چشم‌پوشی شود.

 امیر سرتیپ ستاد امیرعلی حاجیلو اظهار داشت: شهید آدم‌نژاد یکی از فرماندهان شناخته شده ارتش جمهوری اسلامی است که یگان تحت امر او همیشه از جسورترین و شجاع‌ترین نیروها تشکیل می‌شد و نقش به سزایی در طول هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی افزود: نقش نیروهای اطلاعاتی در مباحث آینده‌پژوهی و سناریوی‌سازی برای دفاع از تمامیت نظام پررنگ است بنابراین اگر راهکار و سیاست‌های به روزی نداشته باشیم نمی‌توان با دشمنان مقابله کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه موفق‌ترین تجربه گام اول انقلاب دفاع‌ مقدس است، تصریح کرد:  دفاع مقدس گنجینه‌ای از فضیلت‌ها ارزش‌های الهی و انسانی است و طول و عرض جبهه‌های دفاع مقدس شاهد رشادت‌ها و جانفشانی‌های تمامی اقشار مختلف ایران اسلامی بودیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: معظم له فرمودند، ما در هشت سال دوران دفاع مقدس ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم.

حاجیلو با اشاره به اینکه دفاع مقدس، امنیت فراگیر و پایدار را برای ملت ایران ایجاد کرده است، بیان کرد: بازدارندگی و امنیت پایدار موضوعی نیست که از آن چشم‌پوشی شود بنابراین باید حوزه فناوری تاکتیکی و راهبردی خود را به روزرسانی کرده و خودکفا و قوی باشیم چرا که بدون خوداتکایی نمی‌توانیم بر دشمنان غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین دشمن هر لحظه در حوزه فناوری و راهبردی در حال بروز تجهیزات خود است و مطمئنا در بحث ایجاد بازدارندگی پایدار و اقداماتی که در توسعه پایدار انجام شده است توان و قدرت مقابله با دشمن وجود دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش تاکید کرد:  در حال حاضر باید از لحاظ  تجهیزات و آموزش مهارت روز به روز ارتقا یافته چرا که  حضور ارتش در منطقه شمال غرب در کنار سایر نهادهای نظامی کشور در زمان جنگ دو کشور همسایه در ماه های اخیر باعث شد ورود هرگونه آسیب و تهدید به کشور گرفته شود.

امنیت امروز منطقه مرهون نام‌آورانی همچون شهید آدم‌نژاد است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در این مراسم با اشاره به ضرورت شناساندن قهرمانان ملی به نسل‌های آینده، گفت: رشادت‌های شهید “خسرو آدم نژاد” به عنوان قهرمان ملی و فرمانده بزرگ کربلای هفت باید در جامعه و برای جوانان بازگو شود.

سردار مسعود خرم‌نیا با بیان اینکه در منطقه آذربایجان، دلاوران بسیاری همچون قهرمانان ملی به دفاع از کیان و نظام ایران اسلامی پرداخته‌اند، بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام حسنی، شهیدان باکری، امینی، علی‌نژاد و آدم‌نژاد نمونه‌هایی از این غیورمردان هستند.

وی با اشاره به نبردهای دلاورانه وی در جبهه‌های جنگ، بیان کرد: امنیت امروز منطقه مرهون نام‌آورانی همچون شهید آدم‌نژاد است که نمونه بی‌نظیری در شجاعت، وفاداری نسبت به دین، مردم و نظام است.

او از شهرداری و شورای شهر خواست تا به عنوان آغازی در جهت شناساندن این شهید سرافراز به مردم، خیابان یا مجتمعی به نام وی نامگذاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست