اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : خبرنگاری یکی از ۱۰ شغل پر استرس دنیا است و در جامعه نیز نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم ایفا می کند و خبرنگاران از بسیاری از مزایا مانند حقوق قانون کار محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در دنیای امروز خبر، جایگاه خاصی برای خود داشته و خبرنگاران نیز در این راستا همواره در تهیه و انتشار خبرها به صورت فوری و آنلاین نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

شغلی که می توان گفت جزء ششمین شغل پر استرس دنیا است و در کشورهایی که رسانه های قوی و به روزی دارند به دستمزد خبرنگاران اهمیت ویژه ای داده چرا که در کنار این شغل نمی توانند هم زمان در کار دیگری مشغول باشند.

اما طبق معمول این قصه نیز همانند سایر موضوعات در قبال خبرنگاران ایرانی با سایر خبرنگاران کشورهایی که در صدر اخبار دنیا قرار دارند فرق می کند و اکثر خبرنگاران ایرانی از کوچک ترین حق و حقوق قانون کار بهره مند نیستند و در سخت ترین شرایط ممکن به کار خود ادامه می دهند.

کسانی که در این شغل هستند با بی مهری های زیادی از سمت دولت، مجلس، قوه قضاییه و حتی خود خبرگزاری ها قرار می گیرند و هیچ گونه ارزش و احترامی برای ساعاتی که یک خبرنگار برای تهیه یک گزارش می گذارد اهمیتی داده نمی شود و کافی است که در تهیه خبر گاهی یک اشتباه انجام دهد تا همه او را مقصر دانسته و به راحتی از یک خبرنگار شکایت کنند.

در دنیای امروز اقتصادی ایران، که یک دلار در حدود ۲۵ هزار تومان است یک خبرنگار هر خبر را به ارزش یک پنجم یک دلار کار می کند و هیچ یک از مسئولان مربوطه نیز پیگیر این موضوع نیستند و حتی از داشتن حداقل ترین ها در این شغل مانند کارت خبرنگاری و بیمه نیز محروم هستند.

فیلم و گزارش از یوسف عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست