اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه از پایان مسابقات دامه شمال غرب کشور و اعلام نفرات برتر خبر داد.

روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این مسابقات ۷۰ ورزشکار از شهرستان‌های ارومیه، بوکان ، مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت، سقز و مریوان حضور داشته به مدت ۲ روز به میزبانی اشنویه با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: در پایان مسابقات فاروق مام‌عبدالله از بوکان(قهرمان مسابقات جهانی ترکیه) مقام اول، ظاهر مصطفی نژاد از مهاباد (نائب قهرمان مسابقات بین‌المللی لبنان) مقام دوم و کیوان خدایی از بوکان مقام سوم را کسب کردند.

او گفت: این مسابقات با همت اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار شد و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و شورای شهر اشنویه هم در برگزاری آن همکاری داشتند.

تاسا تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با حضور بخشدار مرکزی، رئیس شورای شهر اشنویه، رییس گروه توسعه ورزش روستایی اداره‌کل ورزش و جوانان دبیر هیئت روستایی عشایری آذربایجان غربی، رحیم محمودزاده پژوهشگر و نویسنده اشنویه‌ای و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان اجرا شد. 

دامه یک نوع بازی بومی محلی شبیه شطرنج با ۳۲ مهره است که حریفان با پیش‌بینی حرکت مهره‌های طرف مقابل و حذف آنها بازی را پیش می‌برند و این بازی در فهرست ملی نیز ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست