اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور تجهیز بیمارستان های استان و با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا، تعداد ۱۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان مطهری ارومیه افزوده می شود.

دکتر جواد آقازاده افزود: علاوه بر افزایش تخت های بیمارستانی برای مبتلایان کرونا، بخش زنان بیمارستان مطهری ارومیه به طور کامل به بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد ارومیه منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان غربی به مانند سایر استان ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است و تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی سیر صعودی را طی می کند.

دکتر آقازاده درباره میزان رعایت پروتکل ها در استان افزود: با اعمال محدودیت ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته قبل بهتر شده است به طوری که میزان رعایت استفاده از ماسک در استان به ۶۰ درصد رسیده است.

او درباره رکورد فوتی های کرونا در هفته اخیر گفت: فوت ۲۷ نفر در یک روز خبر بسیار بدی بود و برای بنده و همکارانم در دانشگاه کابوس محسوب می شود. این درحالی است که هنوز در ابتدای موج هستیم

طبق اعلام وزارت بهداشت، اکنون ۱۵ شهر استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تنها دو شهرستان اشنویه و سردشت در وضعیت نارنجی و شکننده قرار دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار ارومیه به همراه ماکو، شوط، سلماس، چایپاره، پلدشت، چالدران، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

علی مصطفوی افزود: اکنون فقط شهرهای اشنویه و سردشت وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

او ادامه داد: طی هفته گذشته شهرستان های سلماس و چایپاره وضعیت نارنجی داشتند که با بررسی های جدید صورت گرفته، وضعیت آنها نیز قرمز شده است.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

معاون استاندار تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش کردپرس روز گذشته، ۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان، چهار هزار و چهار نفر شد و رکورد ابتلای روزانه هم با ابتلای ١۴٨٠ نفر از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون شکسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست