اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، پس از عملی نشدن مطالباتشان، در سال جدید نیز موتور اتوبوس ها را خاموش و دوباره اعتصاب کردند تا شاید وعده های شهردار جدید با سلفش، متفاوت باشد و رانندگان به مطالبات خود دسترسی یابند.

در روزهای بهاری سال ۱۴۰۰، دوباره تعدادی از رانندگان بخش خصوصی درون شهری ارومیه برای پیگیری مطالبات خود دست از کار کشیدند. این در حالی است که تا کنون از سوی مسئولان مربوطه وعده وعیدهای فراوانی به آنها داده شده است!

زمزمه های اعتصاب رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی ناشی از شیوع کرونا، از اواخر تابستان سال گذشته شروع شد.

 به دنبال آن شورای اسلامی شهر ارومیه مصوبه ای را نهایی کرد که به موجب آن کلیه اتوبوس ها می توانند کمک هزینه بیمه شخص ثالث دریافت کنند و علاوه بر آن، کمک هزینه معیشتی هم به رانندگان پرداخت شد. اما این مصوبه که کم و کیفش چندان مشخص نبود، چندان نپایید و بعد از ۳ ماه در آذر ماه  سال ۹۹، مجددا رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی دست از کار کشیدند اعتصابی که دو هفته زمان برد و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر را با مشکلی اساسی رو به رو کرد.

زیرا عمده ناوگان حمل و نقل عمومی این کلان شهر را ٢٩٠ اتوبوس بخش خصوصی، تشکیل می دهند و با اعتصاب آنها، حمل و نقل درون شهری کلا با مشکل رو به رو شده است.

قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان، عدم پرداخت یارانه‌ از بابت پوشش هزینه‌هایی که در مبلغ ریالی بلیط‌ها وجود دارد که از چهار سال پیش تا کنون پرداخت نشده است، هزینه‌های مضاعفی مانند لاستیک و روغن ماشین، استهلاک ماشین‌آلات، مشکل سند مالکیت ،عمل نکردن شهرداری ارومیه به تعهدات خود مبنی بر مصوبه شورای شهر در خصوص تخصیص کمک هزینه بیمه شخص ثالث خودرو، کاهش میزان مسافر و دریافت نکردن هزینه مربوط به صندلی های خالی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی که سبب کاهش چشمگیر میزان درآمد رانندگان و بهره برداران شده وعدم افزایش نرخ کرایه های اتوبوس براساس نرخ تورم از دیگر مواردی بود که رانندگان در اعتصابات خود تاکنون مطرح کرده اند.

اعتصاب رانندگان در سال جدید/ شهرداری مطالبات ما را بدهد!

اکنون در بهار ۱۴۰۰ دوباره رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری ارومیه اعتصاب کرده و دست از کار کشیده اند. آنها مطالبات پرداخت نشده شان را از شهرداری می خواهند.

این در حالی است که هر بار مسئولان شهری اعم از شهردار، اعضای شورای شهر و سازمان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه قول مساعد برای پرداخت مطالبات آنان داده‌اند اما این وعده‌ها به طور کامل عملیاتی نشده است.

این رانندگان می‌گویند تا زمانی که شهرداری به مطالبات آن‌ها توجه و مشکلات مالی آن‌ها را برطرف نکند، به شهروندان خدمات ارائه نمی‌دهند.

شهردار بازداشت شده ارومیه وعده هایی داده بود، اما پس از بازداشت محمد حضرت پور، اوضاع مدیریت شهری شلم شوربا شد و وعده های رنگی او برای رانندگان که در زمان مدیریتش هم چندان امیدوار کننده نبود، به کلی فراموش شد و شورای شهر هم در سکوت کامل به سر برد.

وعده های شهردار جدید ارومیه: هفته آینده مطالبات پرداخت می شود

این بار شهردار جدید ارومیه می گوید: رانندگان اتوبوسرانی حق دارند، از دیروز دستور کتبی و رسمی پرداخت مطالبات سالیان گذشته رانندگان اتوبوس که داده نشده بود، صادر شده است.

مجید آقازاده افزود: همچنین به مدیر مربوطه تذکر داده شده که چرا مطالبات رانندگان تاکنون پرداخت نشده و به صورت جدی نیز با آنان برخورد شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین باید حق و حقوق آنان پرداخت شود و در این راستا از سال ۹۸ حق و حقوق رانندگان اتوبوس به ویژه جا به جایی زائران اربعین حسینی به مبلغ ۹۷۵ میلیون تومان پرداخت نشده اما در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، این موضوع بررسی و دستور پرداخت صادر شده است و در هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش کردپرس، از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوس رانی ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش یافته است و این مورد بر درآمد رانندگان تاثیر گذار بوده است.هزینه نگهداری یک اتوبوس روزانه ۴۵۶ هزار تومان است در حالی که درآمدهای روزانه رانندگان ۱۵۰ هزار تومان است.

وضعیت نابسامان رانندگان اتوبوس های درون شهری ارومیه حتی عده ایی از آنها را دی ماه سال قبل به تهران کشاند تا با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات خو باشند.

 پس از آن اولین مرحله پرداخت مطالبات به حساب بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوسرانی ارومیه پرداخت شد اما باز هم مطالبات آنها باقی مانده و همین موتور اتوبوس را خاموش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست