اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور به ۲۵۶۲ نفر رسید و آذربایجان غربی دومین استان دارای بیشترین مصدومیت ایران است.

رئیس سازمان اورژانس گفت: از اول تا ٢٣ اسفند ۱۴۰۱، تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور به ۲۵۶۲ نفر رسید. همچنین، موارد بستری به ۳۶۳ نفر افزایش یافت که ۱۱ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

جعفر میعادفر افزود: موارد درمان و ترخیص به ۲۱۰۳، درمان در محل ۸۸، قطع عضو ۱۶۲، آسیب به چشم ۷۸۹، سوختگی ۵۹۴ مورد بوده است.

او بیان کرد: در طی یک ماه اخیر استان تهران با ۴۹۲ مصدوم، در صدر قرار دارد و به دنبال آن استان آذربایجان شرقی با ۳۱۳ و استان آذربایجان غربی با ۳۱۹ در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان اورژانس کشور در خصوص تعداد مصدومان شب گذشته هم گفت: بیشترین مصدومان به تفکیک استانی به ترتیب در استان‌های تهران با ۹۱ مورد مصدوم، آذربایجان شرقی با ۴۲ مورد و آذربایجان غربی با ۲۱ مورد مصدوم بوده‌اند.

متاسفانه طی این مدت مجموعا ١٧ نفر به دلیل حوادث مربوط به چهارشنبه سوری جان باخته‌اند.

آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:در اثر حوادث چهارشنبه سوری امسال ۳۱۱ نفر مصدوم شده اند.

محمدامین ولی زاده در خصوص آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری استان تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۳۱۱ نفر در استان مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۱۰۵ مصدوم، سلماس با ۳۸ مصدوم و چایپاره با ۲۷ نفر بیشتر تعداد مصدومان چهارشنبه سوری را داشتند.

ولی زاده با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از مصدومان ۶۸ نفر زن و ۲۴۳ نفر مرد بودند.

۳۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از تعداد مصدومان ۲۸۲ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: ۲۸ نفر در بخش اورژانس استان تحت نظر بوده و یک نفر از در هفته گذشته در اثر انفجار مواد محترقه در استان جان خود را از دست داده است.

ولی زاده اضافه کرد: بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به مصدومیت‌های چشمی گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

ولی زاده با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس افزود: از روز سه شنبه ۱۰۵ اکیپ اورژانس در استان فعال است و به صورت آماده باش در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست