اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال، ۴۲۴ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف در شهرستان های مختلف استان آزاد شدند.

هادی صمدی افزود: در راستای عمل به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های تحولی قوه قضائیه در زمینه حبس زدایی و توسعه حل اختلاف، اعضای شعب شوراهای حل اختلاف استان موفق به آزادی این تعداد زندانی از زندان های استان شده اند.

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت یک‌هزار و ٨٧١ فقره پرونده از طریق مراجع قضایی یا به درخواست یکی از اصحاب دعوا جهت برقراری صلح و سازش به شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در حوزه های قضایی استان ارجاع شده است.

رییس شورهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: اعضای این شعب با صلح و سازش ٣۶ درصد پرونده‌ها موفق به حل و فصل ۶۸۳ فقره پرونده از طریق مصالحه شدند.

صمدی بیان کرد:  هم اکنون ۱۱ شعبه ویژه زندان در ۱۰ حوزه قضایی استان در حال فعالیت و خدمت رسانی به مددجویان بوده که نقشی اساسی در حل و فصل پرونده های مهم و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: این صندوق‌ها توانستند با اخذ رضایت از اولیای دم ۱۶ فقره پرونده قتل عمد موجب رهایی محکومان به قصاص در این پرونده ها شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست