اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از شورای عالی استانها خواست تا در جهت آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداریها ، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت های شورهای اسلامی شهر و رستا برنامه ریزی کنند

آیدین رحمانی رضائیه صبح امروز چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از برکان نظام اسلامی مدیریت مردم بر مردم است و تمامی مسئولان نظام بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر اساس رای و نظر مردم انتخاب می شود و نظر مردم حاکم بر مدیریت ها است و سرآمد این انتخاب ها ، شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

او با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستا با مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: بدون شک همراهی و هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی منشا خیر و برکت برای استان و موجب شتاب در روند توسعه در استان خواهد شد.

رحمانی با اشاره به آسیب شناسی برخی از مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی در کشور اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی نداشتن برخی از اعضای این شوراها با قوانین و وظایف شوراها است که ضروری است شورای عالی استانها برنامه های مدون و دورهای مناسب آموزشی در این زمینه تدوین کند.

او همچنین به بیان برخی از قوانین متناقض نیز در حوزه فعالیت شوراها نیز اشاره کرد و گفت : برخی از این قوانین موجب شکاف جدی در توسعه متوازن شهرها شده است.

معاون استاندار ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت های استان در حوزه کشاورزی است و تعداد واحد های صنعتی در استان در مقایسه با برخی از استانها بسیار کم است و این مسئله باعث شده سهم سرانه مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهای استانها کم شود بطوریکه درآمد شهر ارومیه از بابت سهم این شهرداری از درآمد های مالیات بر ارزش افزوده تنها ۳۶ میلیارد تومان باشد و این در حالی است که این سهم در بسیاری از شهرهای کشور بسیار بالاتر از این رقم است.

رحمانی در پایان از شورای عالی استانها خواست تا در جهت آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین ، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداریها ، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت های شورهای اسلامی شهر و رستا برنامه ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست