اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: نامگذاری فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری یکی از درخواست های مردم و مسئولان بوده است و با توجه به درخواست صورت گرفته و موافقت وزیر راه و شهرسازی، امروز فرودگاه ارومیه به نام « شهید باکری » نامگذاری شد.

محمدمهدی شهریاری در بازدید از فرودگاه ارومیه، با بیان اینکه پاسداشت نام و یاد شهدا یکی از وظایف اصلی مسئولان است افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی این درخواست بار دیگر مطرح شد که با موافقت صورت گرفته، فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری نامگذاری شد.

در جریان این بازدید محمد علی نائل قراملکی، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی نیز گفت: برای نصب سامانه  کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه شهید باکری ارومیه۲۰ میلیارد تومان هزینه می شود و ظرف یک ماه آینده  عملیات نصب و راه اندازی این سامانه به پایان خواهد رسید و سیستم آماده عملیات وارسی پروازی جهت تایید عملکرد آن خواهد شد.

او ادامه داد: پس از اجرای عملیات فوندانسیون از اواسط مرداد ماه سال جاری کارهای اصلی سایت از جمله نصب کانترپوزها،اجرای عملیات سیویل ورک آغاز  و ظرف شش هفته پیشرفت پروژه به ۸۰ در صد رسیده است که حدود دو هفته از برنامه زمان بندی جلوتر است.

قراملکی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده با مرکز وارسی پروازی تا دو ماه آینده بعد از نصب نهایی دستگاه،وارسی پروازی انجام خواهد شد تا سامانه جدید کاملا عملیاتی و آماده سرویس دهی به پروازها شود. این سامانه در دو بخش هوایی و طرح تقرب فرودگاه شهید باکری ارومیه سرویس ناوبری هوایی ارائه خواهد داد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی تصریح کرد: دستگاه DVOR/DME یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین سامانه های کمک ناوبری موجود در سطح کشور بوده که با ارسال اطلاعات همزمان موقعیت هواپیما را در آسمان نسبت به شمال مغناطیسی تعیین و فاصله هواپیما تا فرودگاه مقصد را مشخص می کند‌ با جایگزینی سیستم DVOR/DME به جایVOR/DMEتا حدود زیادی مشکلات مربوط به وجود موانع اطراف و تاثیر انها بر عملکرد سیستم از بین رفته و ایمنی پرواز به شکل قابل ملاحظه ی افزایش خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست