اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اجرای هشتمین مرحله طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در ۳۵۰ واحد آموزشی آذربایجان‌غربی آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه این طرح در دبیرستان ولایت ارومیه اظهار داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی را در این زمینه اجرا می‌کنند که یکی از مهمترین آنها، طرح ملی دادرس است.

«رضا میدان‌رو،، هدف از اجرای این طرح ملی را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در مدارس مبتنی بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث عنوان کرد و افزود: لازم است تا حداقل در هر مدرسه یک تیم در قالب دوره آموزشی دادرس آموزش‌های امدادی لازم را فرا گیرند.

وی ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش‌آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی را از دیگر اهداف اجرای طرح دادرس بیان کرد و اضافه کرد: در قالب این طرح در استان ۳۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰ تیم آموزش خواهند دید که بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها در هشت محور در ۱۶ ساعت و در قالب آموزش اطفای حریق، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیا قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: در همین راستا نیز مسابقاتی در چهار مرحله داخل مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: برای داشتن یک واحد اموزشی آماده باید همه اجزای مدرسه اعم از معلم، دانش‌آموز و فضای آموزشی آماده شود.

«سعید رهبر سوره»، با بیان اینکه هلال احمر در تمامی سطوح آماده همکاری با آموزش و پرورش است افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، آموزش مهارت‌های طرح دادرس در بین دانش‌آموزان بسیار کلیدی و مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست