اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کارشناس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: «جشنواره ملی نخستین واژه آب» در هفت شهرستان این استان تاکنون برگزار شده است.

بیژن جوان‌شیونی روز سه‌شنبه در حاشیه جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در بوکان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یازدهمین دوره جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه «آب» با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب و تشویق آینده سازان کشور به امر صرفه‌جویی در مصرف آب در هفت شهرستان استان برگزار و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز در این زمینه آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی مصرف آب در بین آحاد مردم اهمیت بسزایی دارد و امسال برای آگاهی بخشی در این بخش بر آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سفیران آب در استان هستند، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند آموخته‌های خود را در این جشنواره ها به خانواده‌ها منتقل کرده و فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنند.

«جوان‌شیونی»،اضافه کرد: دانش‌آموز پایه های اول و دوم ابتدایی استان با برگزاری این جشنواره در قالب برنامه‌های شاد و مفرح و با زبان ساده در خصوص نحوه درست آب و اهمیت این ماده حیاتی آموزش داده شدند.

وی با بیان اینکه ایران در ردیف مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد و بارش باران در این کشور یک سوم متوسط جهانی است اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، نسلی صرفه‌جو تربیت کنیم تا در آینده کمتر شاهد استفاده بی‌رویه از آب باشیم.

در این مراسم ۵۰۰ دانش‌آموز اول و دوم ابتدایی از هشت مدرسه بوکان شرکت داشتند؛ اجرای مسابقه، تجلیل از دانش‌آموزان فعال و توزیع بسته‌های آموزشی بین آنان از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست