اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دومین جشنواره بیدمشک ارومیه آغاز بکار کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در آیین افتتاح دومین جشنواره بیدمشک ارومیه که با حضور خانواده مدیریت شهری و مردم ارومیه در میدان امام ( ره ) و با برنامه های شاد و مفرح و به پیشواز نوروز برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی به ویژه ارومیه،  آیین و سنن گوناگونی در دل خود گنجانده که متاسفانه اکثر این رسومات فراموش شده که لزوم  احیا آنها به ویژه توسط دستگاه های متولی ضروری است.
دکتر محمدرضا علیزاده امامزاده بابیان اینکه بسیاری از آیین های سنتی این دیار چون مراسم ویژه چهارشنبه سوی و برگزاری مراسم شال گردانی در این روز ویژه مورد غفلت واقع شده است تصریح کرد:  اگر به گذشته بنگریم تمامی این آیین ها نشان از الفت و مهربانی بوده است.
علیزاده امامزاده زندگی شهر نشینی و هجوم دنیای فناوری اطلاعات را از علل به فراموشی سپرده شدن بسیاری از آیین کهن این مرز و بوم دانست و گفت:انتظار از مسولان متولی بر این است که این آیین کهن را احیا و سینه به سینه به آیندگان انتقال دهند.
بید مشک درخت یا درختچه‌ای به ارتفاع حداکثر حدود ۹ متر است که  اغلب در حدود ۴-۲ متر و به شکل درختچه رشد میکند، اما در صورت مساعد بودن شرایط محیطی و عدم قطع ساقه‌ها ارتفاع می‌تواند بیش از ۴-۲ متر نیز برسد از عرق بیدمشک به عنوان تقویت کننده قلب و اعصاب استفاده شده و اشتها را افزایش می‌دهد. بیدمشک ارومیه در سال ۹۱ به شماره ۴۷۸ در فهرست آثار ملی میراث نامملوس کشور در گستره استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.
دومین جشنواره بیدمشک ارومیه از ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه در میدان امام خمینی(ره)- محوطه ضلع غربی مسجد جامع و همچنین جنب بازار تاریخی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست