اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت ه امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان برنامه اقدام مشترک دستگاه های اجرایی در خصوص مدیریت منابع آب و برنامه های سازگار با شرایط کم آبی تصویب شد که بر اساس آن ۲۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز استان تعیین تکلیف می شود.

پیمان آرامون در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از چاه های غیرمجاز قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده و طبق این مصوبه قانونی نسبت به ارایه پروانه برای آنها اقدام می شود.

وی با بیان اینکه با صدور پروانه به این چاه ها زمینه نظارت بر میزان برداشت آب از آنها فراهم می شود، اظهار داشت: در صورتی که به هر دلیل امکان صدور مجوز برای هر یک از این چاه ها مقدور نگردد، آب در نظر گرفته شده برای آن با نظر شورای حفاظت از منابع آب استان می تواند به مصارف صنعتی یا آب شرب همان منطقه اختصاص یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت به صورت جدی اقدامات احیای دریاچه ارومیه را پیگیری می کند، ادامه داد: در سایه برنامه ریزی در مصرف آب سهم مصرف پایدار در بخش های صنعت و کشاورزی مدرن استان باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اهمیتی تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برای بالا بردن راندمان تولید ، بر آماده سازی بسته های تشویقی برای کشاورزان تاکید کرد .

به گزارش ایرنا در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی کم آبی را پدیده ای فراگیر در کشور دانست و گفت: با مقایسه میزان منابع آب استان در دهه های اخیر، کاهش تدریجی منابع مشخص می شود.

کیومرث دانشجو افزود: آذربایجان غربی با وجود منابع آبی زیاد با بحران کم آبی روبرو است و این بحران در خشکی دریاچه ارومیه نمود پیدا می کند و اگر کنترل و نظارت بر منابع آبی صورت نگیرد، در آینده با چالشی جدی مواجه خواهیم شد.

وی خرد شدن و تفکیک اراضی کشاورزی را از عوامل اصلی افزایش حفر چاه های غیرمجاز دانست و گفت: با افزایش ساخت و ساز خانه باغ ها و احداث امکانات رفاهی نظیر استخر، به تدریج زمین های کشاورزی به شهرک های مسکونی تبدیل می شود.

وی همچنین تجمیع اراضی کشاورزی را ضروری دانست و گفت: تفکیک اراضی و افزایش ساخت و ساز امکان یکپارچگی اراضی را دشوار می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست