اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  وضعیت محور بوکان به میاندوآب، با گذشته ١۴ سال هنوز بهبود نیافته و آمار تصادفات جاده ایی در این محور همچنان بالا است. در همه این سال ها این محور به فراموشی سپرده شده بود و امروز تنها عملیات ساخت! ۴ کیلومتر از این بزرگراه با حضور استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بیش از یک دهه است که دو بانده کردن مسیر میاندوآب – بوکان به طول ۵٧ کیلومتر شروع شده، در این سال ها شهرستان میاندوآب تا سال ٩٢، حدود ٢٠ کیلومتر حوزه استحفاظی خود را به یک بزرگراه چهار بانده تبدیل کرد و آن را  به زیر ترافیک برد اما بوکان چهار سال بعد از میاندوآب تنها موفق شد ١٠ کیلومتر از حوزه استحفاظی خود را تا اول شهر سیمینه از سمت میاندوآب به زیر بار ترافیک ببرد.

 محوری که به دلیل ترانزیتی بودن ترافیک سنگینی را تجربه می کند و از سال ها پیش همچنان در دست احداث است و تا کنون آمار تصادفات جاده ایی در این محور بسیار بالا بوده و از آن به عنوان قتلگاه هم نام می برند.

در سال گذشته،  ۴۰ نفر در تصادفات محور بوکان _میاندوآب فوت کردند اما کسی مسئولیت این وضعیت را قبول نمی کرد!.

وزیر راه و شهرسازی آخرین وعده برای اتمام این پروژه مرگ آفرین را خرداد ١۴٠٠ در نظر گرفته بود، اما علیرغم وعده وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی وضعیت راه های مواصلاتی بوکان، پس از بارها از کارشکنی پیمانکار این بزرگراه هنوز هم وضعیت همانند قبل است و محور بوکان به میاندوآب همچنان جان می گیرد و تبدیل ٣٠ کیلومتر راه ترانزیتی به بزرگراه بوکان- میاندوآب بیش از یک دهه به درازا کشیده است.

امروز ١٩ اسفند، در جریان سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوکان، عملیات ساخت ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به ارزش ٢۵ میلیارد تومان در محور میاندوآب- بوکان آغاز شد!

 محمدصادق معتمدیان امروز پنجشنبه ، در آئین آغاز عملیات ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محور میاندوآب_ بوکان از همت جمعی شکل گرفته در احداث کریدور بزرگراهی به عنوان حلقه اتصال پنج استان تأثیرگذار در حمل‌ونقل بین‌المللی بر پیگیری ویژه پیمان‌سپاری قسمت‌های باقی‌مانده این گذرگاه تاکید کرد.

 او افزود: صیانت از جان مردم در سفرهای جاده‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده و باید اقدامات گسترده‌ای جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی در محورها عملیاتی شود.

معتمدیان  توسعه محورهای ترانزیتی با رعایت کیفیت و استانداردهای تعیین شده را یکی از اهداف عدالت‌محور دولت مردمی دانست و تصریح کرد: با بکارگیری صحیح و مطلوب منابع و ظرفیت‌های موجود می‌توان در تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل گام‌های بزرگی برداشت.

 معتمدیان همچنین در دیدار با اهالی روستای اوچ تپه در شهرستان بوکان افزود: نگاه دولت سیزدهم به توسعه منابع براساس عدالت محوری است و ما هم سعی داریم منابعی را که در اختیار داریم بر همین اساس اختصاص دهیم.

او با بیان اینکه اغلب خدمات به بخش روستایی و کم برخودار سوق داده می‌شود، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در طی ۴۰ سال گذشته خدمات شایانی را در مناطق روستایی و کم برخوردار ارایه کرده و اکنون روستاییان از نعمت‌های رفاهی مناسبی برخوردار هستند و این روال در دولت جدید نیز ادامه دارد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: اغلب روستاهای بوکان تا حدود ۱۰۰ درصد از نعمت برق برخوردار بوده و بیش از ۵۰ درصد نیز به شبکه گاز متصل هستند که تلاش می‌کنیم برای سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

معتمدیان با اشاره به اینکه کمیته برنامه ریزی و توسعه‌ استان با حضور مدیران کل در شهرستان بوکان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: راهکار و تصمیمات لازم برای اجرای طرح‌ها در قالب مصوبه مطرح و عملیات اجرایی آنها به طور جد از طرف استانداری پیگیری خواهد شد.

او با بیان اینکه در برخی از موارد هم مشکلات در سطح شهر و روستای وجود دارد، گفت: تلاش می‌کنیم با طراحی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دغدغه‌های مردم قدم‌های موثری برداریم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه منابع مالی دولت محدود است، گفت: اولویت بندی اختصاص منابع براساس مطالبه و درخواست مردم در بین شهرهای مختلف این استان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ عملیات ساخت ۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محور میاندوآب_بوکان در حالی آغاز شده که قرار است تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شود و با اتمام این پروژه،  ۱۳ کیلومتر از محور بوکان به میاندوآب به همچنان صورت دو خطه خواهد ماند.

پیشتر مجری احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به بدهی ١۶ میلیارد تومانی پیمانکار پروژه بوکان- میاندوآب اشاره کرده بود!

استاندار آذربایجان غربی صبح امروز برای سفری یک روزه به بوکان سفر کرده و تا این لحظه از روستاهای ینگی کند، تکانتپه، اوج تپه، داشبند و شهرک صنعتی بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست