اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه پشت سد ارس خبر داد.

معصوم فصیح افزود: با توجه به فرارسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس و بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی های ۱۸ و ۱۹ ارس فعالیتهای صیادی خود را از تاریخ ۲۴ شهریورماه تا اطلاع ثانونی آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمابی با ارزشی از جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال انواع ماهیان از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود.

فصیح اضافه کرد: صیادان آذربایجان غربی برای کسب رزق حلال تورهای ماهیگیری خود را به ۱۳ هزار هکتار از منابع آبی استان پهن کردند.

وی با بیان اینکه صید ماهی درقالب ۱۱ تعاونی صیادی از منابع آبی استان آغاز شده است افزود: سد ارس، سد حسنلوی نقده و سد شهید کاظمی بوکان از جمله منابع آبی مهم استان است که فعالیت صید در آنها آغاز شد و پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن ماهی صید شود.

 وی با بیان اینکه  آذربایجان غربی در بین استان های غیر ساحلی کشور رتبه نخست تولید انواع آبزیان را دارد اضافه کرد: ۱۳ گونه مختلف ماهی شامل قزل‌آلا، کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد در منابع آبی آذربایجان غربی پرورش می یابد.

دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت بزرگترین منبع آبی صید ماهی در استان است و هر سال بیش از ۳ هزار تن ماهی از آن صید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست