اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت فرهنگ در دین اسلام گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن نوعاً به مسائل فرهنگی اهمیت زیادی قائل شده و مباحث فرهنگی و معرفتی را معمولاً در قالب هنر طراحی کرده تا ماندگاری آن در بین مردم بیشتر شود.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم، مردم را به مباحث تاریخی ارجاع می دهد تا مباحث گذشتگان را مطالعه کنند و از آن در ساختار فرهنگ خود استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه، ضمن اشاره به یکی از مباحث و موضوعات جلسه تحت عنوان نشاط در جامعه گفت: متخصصین و دانشگاهیان باید معیارهای دینی را از حوزه ها و علما بگیرند و برای نشاط جامعه برنامه ای طراحی کنند.
وی در ادامه گفت: جای برنامه ای برای نشاط جامعه در برنامه های فرهنگی خالی است و حتماً باید چنین برنامه ای جدی تدوین شود.
رییس شورای فرهنگی استان افزود: تعداد فعل حرام در دین اسلام بسیار کم است و به همین سبب دین فعل حرام را به مردم اعلام کرده تا مردم با دانستن افعال حرام با خیال راحت بتوانند فعل غیر حرام را انجام دهند.
امام جمعه ارومیه در ادامه به اهمیت حضور مسئولین در جلسات فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: مسئولین استان و شهر با هر مشغله ای به شرکت در جلسات فرهنگ عمومی اهتمام داشته باشند تا وضعیت فرهنگی استان سروسامان بگیرد.
وی گفت: شرکت نکردن مسئولین در این جلسات بی مهری به مسائل فرهنگی است چرا که اگر انسان دغدغه فرهنگی داشته باشد نمی تواند شب را بخوابد.

امام جمعه ارومیه در پایان افزود: بنده در شهر قدرت و ابزار اجرایی ندارم ولی مسئولین قدرت و ابزار اجرایی دارند و باید در چنین جلساتی حضور داشته باشند مشکلات را بشنوند تا بتوانند تصمیم بگیرند و کار انجام دهند و اگر مسئولین در جلسات شرکت نکنند بنده نیز در جلسه شرکت نخواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست