اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: فعالیت همه کارگاه های فرآوری شن و ماسه و کارخانه های آسفالت، آجر و ایزوگام شهرستان ارومیه تا عادی شدن کیفیت وضع هوا در این منطقه ممنوع است.

مختار خانی افزود: در راستای اجرای مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای ارومیه مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای تولید شن و ماسه، آسفالت، آجرپزی و ایزوگام به علت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی با قید فوریت دستور تعطیلی موقت به همه کارگاه های فرآوری شن و ماسه و آسفالت شهرک آسفالت شهرستان ارومیه ابلاغ شد.

او بیان کرد: ۶۰ واحد شن و ماسه، ۴۸ واحد آجرپزی، ۳۵ واحد آسفالت و ایزوگام و پنج واحد گچ و آهک در شهرستان ارومیه شامل این طرح هستند.

خانی، با قدردانی از رسانه های استان، در زمینه اطلاع رسانی و توجه به مسائل زیست محیطی از عموم شهروندان ارومیه خواست تا عادی شدن وضعیت هوا از تردد غیرضروری در شهر خودداری و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه اکیپ هایی از یگان حفاظت محیط زیست و معاونت نظارت پایش استان اجرای این تصمیم را رصد می‌کنند افزود: کارشناسان این اداره فعالیت تمامی منابع ثابت آلودگی هوا و واحدهای با پتانسیل بالای آلودگی را پایش کرده و در صورت برخورد با هر مورد از تخلف با استناد به مواد سه و ۱۲ قانون هوای پاک نسبت به جلوگیری از فعالیت واحدهای خاطی اقدام خواهند کرد.

هوای شهرستان ارومیه از چند روز گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است و انباشت آلاینده های جوی و وارونگی دما مهمترین علت این آلودگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست