اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم آذربایجان غربی در دورانهای مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه در صف اول دفاع از کیان اسلامی بودند و در مقابله با گروهک های ضد انقلاب و در دفاع از مرزهای ایران اسلامی ایثار و از جان گذشتگی کردند و لحظه ی بی نظیری از شهادت ، ایثار و فداکاری را در تاریخ ثبت کردند.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و بویژه ۱۲ هزار شهید گلگون کفن استان آذربایجان غربی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و بر حضور مداوم و مستمر در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات آنان در روند پیشبرد اهداف نظام اسلامی و شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانی استان تاکید نمود.

وی نقش آذربایجان غربی در دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی را بی بدیل خواند و افزود: مردم آذربایجان غربی در دورانهای مختلف قبل،  حین و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه در صف اول دفاع از کیان اسلامی بودند و در مقابله با گروهک های ضد انقلاب و در دفاع از مرزهای ایران اسلامی ایثار و از جان گذشتگی کردند و و لحظه ی بی نظیری از شهادت و ایثار ، فداکاری را در تاریخ ثبت کردند.

معتمدیان، استان آذربایجان غربی را یکی از استانها امن کشور و منطقه دانست و گفت: به برکت حضور مقتدارانه نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی کشور در مرزهای استان و با وجود برخی از نا امنی ها در خارج از مرزها، امنیت پایدار در مرزهای استان برقرار است و امروز استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای امن کشور در منطقه می تواند شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان و مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، اولویت اول کشور که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته ، توجه به مباحث اقتصادی و رشد شاخصهای توسعه ای و حل مشکلات معیشتی مردم است.

وی در ادامه سخنان خود آذربایجان غربی را یکی از مهمترین و استراتژیک ترین استانهای کشور معرفی کرد و افزود: موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و همسایه بودن با سه کشور، وجود بیشترین پایانه های مرزی ، آب و خاک مناسب و معادن غنی و کشاورزی حاصلخیز موجب شده آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای بی نظیر کشور تبدیل شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف اظهار داشت: استان آذربایجان غربی یکی از استانهای ثروتمند کشور و سرشار از نعمت های خدادادی است که تاکنون بهره لازم از این نعمت ها برای جهش توسعه و آبادانی استان استفاده نشده است .

وی  با تاکید بر نگاه ویژه دولت  به آذربایجان غربی ، برنامه های استان برای حضور و سرمایه گذاری نهادهای حمایتی و انقلابی کشور و بخش خصوصی  را برشمرد و افزود: با استفاده از امکانات نهادهای توسعه گرا و دستگاه های انقلابی و ظرفیت بخش خصوصی و جذب اعتبارات ملی و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف برای شتاب بخشیدن به رشد و آبادانی استان استفاده می شود.

او رویکرد دولت در سال آینده را رویکرد اقتصاد محور عنوان کرد و گفت: از سال آینده صندوق توسعه استانها تشکیل و مازاد درآمد های استانها در صندوق توسعه ای هر استان واریز و از این اعتبار با نظر استاندار برای اجرای برنامه های توسعه استان استفاده می شود.

استاندار آذربایجان غربی روحیه جهادی و انقلابی ، تلاش شبانه روزی  مدیران و وحدت و انسجام دلسوزان و دغدغه مندان برای توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران استان باید با حضور میدانی و موثر در بین مردم و توجه به منافع نظام و منافع ملی و استان و بدور از منافع شخصی برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی در استان تلاش کنند.

معتمدیان در پایان سخنان خود خواستار فعالتر شدن شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان شد و گفت: در این شورا مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری استان احصاء و در کارگروه های مختلف این مسائل بررسی و مشکلات برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست