اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از آماده باش بودن دستگاه‌های امدادرسان استان خبرداد.

امیرعباس جعفری با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در محورهای استان افزود:  بدلیل بارش برف و کولاک، دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در تمام محورهای مواصلاتی استان در حال آماده باش هستند.

وی با اشاره به اینکه بارش ها در استان شدت یافته و در برخی مسیرها کولاک شدید است، افزود: هم استانی ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت اجبار به سفر از تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایشی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند.

رها سازی ۴۰ دستگاه خودروی گرفتار

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از رها سازی ۴۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک و امداد رسانی به ١٢٠ نفر حادثه دیده توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

امیر جعفرزاده با توجه به بارش برف وکولاک در محور مزبور گفت: برابر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (۱۱۲) جمعیت هلال احمر استان در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه ۲۵ دی ماه مبنی بر گرفتار شدن ۴۰ دستگاه خودرو در محور مزبور بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات eoc هلال احمر استان و با هدف رهاسازی خودروها و امداد رسانی به سر نشینان خودروهای گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح این امدادرسانی گفت: تیم پشتیبانی مرکزی شعبه ارومیه جمعیت هلال احمر در محوره مزبور پس از طی مسیر در این عملیات به ۱۵خودرو با بستن زنجیر چرخ و مشارکت در رهاسازی ۲۵ خودرو گرفتار شده در برف  امداد رسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: منابع انسانی بکار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۲تیم امداد و نجات با ۵ نفر پرسنل و یک نفر نجاتگر  بود که با ۲ خودروی کمکدار امدادرسانی کردند، که این عملیات تا ساعت۱۹:۳۰ دقیقه ۲۵ دی ماه به طول انجامید.

تردد در محور اشنویه – ارومیه به سختی در جریان است

فرماندار اشنویه گفت: به دلیل بارش برف و کولاک شدید دید افقی در محور اشنویه – ارومیه به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

سیدعلی ترابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با وجود بارش شدید برف جاده اشنویه – ارومیه مسدود نیست اظهار داشت: ۶۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک محور اشنویه – ارومیه که قادر به ادامه راه نبودند، از بامداد امروز تاکنون با تلاش راهداران و نیروهای امدادی رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه دادند.

وی گفت: این خودروها اغلب در گردنه “خورشید” در محور اشنویه – ارومیه به علت کولاک شدید در راه مانده بودند که با تلاش نیروهای اداره راهداری و نیروهای امدادی نجات یافتند.

فرماندار اشنویه  ادامه داد: بارش برف در تمامی محورهای اصلی اشنویه – ارومیه، اشنویه -نقده و اشنویه – پیرانشهر ادامه دارد و راهداران نیز با امکانات لازم در جاده‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه رانندگانی که قصد تردد در محور اشنویه – ارومیه را دارند ز مسیر جایگزین ارومیه – نقده و اشنویه استفاده کنند افزود: از بامداد امروز کار برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط اداره راهداری در محورهای شریانی این شهرستان در چندین نوبت آغاز شده است و اکنون نیز در حال برف روبی محورهای روستایی و بین شهری هستند.

ترابی بیان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

عملیات پاکسازی معابر از برف در حال اجراست

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: عملیات پاکسازی معابر از برف در حال اجرا است.

ولی مناف زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه عملیات برف روبی و نمک پاشی معابر با تلاش نیروها به همراه ماشین آلات از آغاز بارش ها و با تشدید آن همچنان تداوم دارد، اظهار کرد: ۱۲دستگاه نمک پاش، ۱۰دستگاه کامیون تیغه برف روب، ۱۵دستگاه گریدر و ۱۵۰ دستگاه وانت کمپرسی معابر را از برف  پاک و لغزندگی های ناشی از آن را کنترل و رفع می کنند.

وی گفت: عملیات پخش ماسه  همراه با نمک برای پیشگیری از لغزندگی معابر از زمان آغاز بارش ها تا حال حاضر در معابر شهر ارومیه ادامه دارد.

به گفته مناف زاده اولویت اصلی شهرداری ارومیه در زمان بارش ها، برف روبی معابر اصلی است و در حال حاضر معابر بالای ۱۶  متر و معابر شیبدار برف روبی و نمک پاشی می شود که بعد از برف روبی معابر اصلی، معابر فرعی نیز برف روبی می شود.

وی بیان کرد: درحال حاضر تردد در سطح شهر روان  و معابر و شریان های اصلی شهر ارومیه باز است.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: شهروندان  می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه  مشکل و برف ‌روبی با شماره‌  ۱۳۷ شهرداری ارومیه در ارتباط باشند تا موارد در اسرع وقت پیگیری شود.

نجات راهداران مهابادی ۴۰ دستگاه خودرو گرفتار در کولاک 

 رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عوامل راهداری طی شبانه روز گذشته ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک را در گردنه‌های این شهرستان نجات دادند.

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته بارش برف و کولاک در گردنه‌های این شهرستان تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد که عوامل راهداری با حضور به موقع خود توانستند ۴۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنیگن سنگین را نجات دهند.

وی اضافه کرد: شب گذشته عوامل راهداری در محور مهاباد به بوکان و در گردنه “قره بلاغ”، ۱۸ دستگاه خودرو نیمه سنگین و در محور مهاباد به سردشت ۲۴ دستگاه خودرو سنگین را که بر اثر نقص فنی و وضعیت جاده در گردنه “زمزیران” متوقف شده بودند، رها سازی کردند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: همچنین در محور مهاباد به پیرانشهر و در گردنه “سرمیدان” علی رغم هشدارهای راهداری مبنی بر مسدود بودن جاده، هشت دستگاه گرفتار شده را در این محور نیز نجات دادند.

خادمی، در خصوص وضعیت جاده‌های این شهرستان نیز گفت: شب گذشته بارش برف در گردنه‌های “قره‌بلاغ” در محور مهاباد- بوکان، “جواله‌ره‌شان” و “زمزیران” در محور مهاباد – سردشت گزارش شده و عوامل راهداری به طول ۱۰۰ کیلومتر این محورها را نمک‌پاشی و برفروبی کردند.

وی افزود: هم اکنون تردد در سایر محورهای مواصلاتی این شهرستان با کندی جریان دارد اما به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا رانندگان باید با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی در این مسیرها تردد کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست تا با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه نیز گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی این سامانه از امروز وارد منطقه می‌شود و تا اواخر روز دوشنبه به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد و لازم از رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست