اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر بتوانیم نگاه‌ها و افکار مردم را بیشتر بهم نزدیک کنیم قطعا هم افقی بیشتری پیدا خواهیم کرد که در این زمینه متخصصین علوم انسانی می‌توانند برای ایجاد وحدت نگاه در اقشار مختلف جامعه کمک کنند.

آوای مرز :نماینده دوره های چهارم و پنجم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در قیاس با دیگر استانهای کشور بخاطر شرایط مرزی و نفوذ بیشتر دشمنان در این منطقه  در اوایل انقلاب  و همچنین تلاش استکبار جهانی جهت ایجاد  نا امنی در مرزهای غربی کشور و به رغم داشتن  منابع انسانی، امکانات و منابع طبیعی غنی از لحاظ  شاخص‌های توسعه نتوانسته مانند دیگر استانهای کشور پیشرفت کند.

آیت اله عسگر دیرباز بیان کرد: جهت جبران عقب ماندگی‌های آذربایجان غربی، مسئولان استانی و بخصوص نمایندگان مردم در مجلس باید تمامی تلاش خود را جهت افزایش بودجه و دعوت از متخصصین خلاق جهت افزایش و ارتقاء  شاخص‌های توسعه این استان به کار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  فاصله ایجاد شده در شاخص‌های توسعه استان تنها در صورتی می‌تواند جبران شود که چندین جهش اساسی صورت بگیرد و این جهش‌ها می‌تواند فاصله ایجاد شده را در میان مدت بطور جدی کاهش دهد گفت: باید همه مسئولان استان دست به دست هم دهند و صدای مردم این استان  را به گوش مسئولان کشوری برسانند؛ چرا که این فاصله ایجاد شده بین شاخصهای توسعه در مقایسه با سایر استانهای کشور زیبنده این استان نیست.

آیت اله عسگر دیرباز افزود : بر اصل ۱۰۸ قانون اساسی انتخاب رهبری و نظارت بر تداوم اوصاف  و شرایط رهبری بر عهده نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری است.

وی ادامه داد : در مدت حضور و فعالیت در مجلس خبرگان رهبری و طی سفر به مناطق و دیدارهای مختلف با عموم مردم آذربایجان‌غربی در حوزه توسعه ای استان و شاخص ها با کمک مسوولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حضور مستمر در استان و آسیب شناسی مشکلات تلاش شد تا صدای رسای مردم این استان در عرصه ملی باشم.

نماینده دوره های چهارم و پنجم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی تاکید کرد : فاصله شاخصه ها وقتی می تواند قابل جبران باشد که در حوزه های مختلف با تعامل همگانی و جهش توسعه ای حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان خبرگان رهبری به دلیل اینکه بصورت استانی انتخاب می‌شوند تمام تلاش خود را بکار میبرند تا  مسائل کلان استان را شناسایی کنند و جهت رفع مشکلاتی که ممکن است بعضا مشترک با استانهای همجوار باشد راه حلهای مختلف را  جهت حل مشکلات منتقل نمایند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر بتوانیم نگاه‌ها و افکار مردم را بیشتر بهم نزدیک کنیم قطعا هم افقی بیشتری پیدا خواهیم کرد که در این زمینه متخصصین علوم انسانی می‌توانند برای ایجاد وحدت نگاه در اقشار مختلف جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه ریشه روایت‌های متفاوت، متعارض و متناقض به تفاوت در نگاه‌های مردم برمی‌گردد عنوان کرد: با توجه به تفاوت در نگاه‌ها،  اگر ما روایت‌های واقع بینانه ای از پدیده‌های اجتماعی،فرهنگی و سیاسی جامعه خود را که به دست نخبگان و فرهیختگان جامعه ما می‌تواند صورت گیرد داشته باشیم بطور زیربنایی میتوانیم به وحدت و انسجام اجتماعی کمک کنیم و در مقابل اگر این نگاهها از هم دور شوند باعث گسست اجتماعی می‌شود.

آیت اله عسگر دیرباز در خاتمه سخنان خود گفت: اگر مردم بخاطر عواملی اعتمادشان به رسانه‌های معاند بیشتر از رسانه های داخلی شود؛ این امر باعث از بین رفتن و کم رنگ شدن انسجام اجتماعی شود و مسئولان جهت جلوگیری از بروز چنین مسائلی در جامعه باید تلاش کنند که هم افقی در نگاه‌ها و بینش ها و گرایش‌ها در جامعه رو به افزایش باشد و اگر این امر ارتقاء پیدا کند قطعا شاهد افزایش همگرایی در جامعه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست