اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو هیات علمی بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی عوامل ریزش سیب استان را در سه گروه عوامل ژنتیکی، مدیریتی و آب و هوایی دانست و گفت: سیب های رقم رد گلدن در مقایسه با رقم گلدن دچار ریزش بیشتری می شوند.

به نقل از جهاد کشاورزی؛ قاسم حسنی در بازدیدهای میدانی از تعدادی از باغات شهرستان ارومیه اظهار کرد: سیب های رقم رد گلدن در مقایسه با رقم گلدن دچار ریزش بیشتری می شوند و پایه های بذری نیز نسبت به پایه های رویشی ریزش بیشتری دارند.

او با اشاره به عوامل مدیریتی به عنوان دلیل دوم گفت: نقش آبیاری، تغذیه و مبارزه با آفات  و هرس بیشتر به چشم خورده به گونه ای که روش غرق آبی و تغذیه خودسرانه و کود دهی بیشتر باعث ریزش می شوند .

حسنی در ادامه بر نقش تغییر اقلیم و هوای گرم منطقه نیز اشاره کرد و گفت : پایداری هوای گرم سه هفته قبل از برداشت باعث ریزش شدید سیب درختی می شود.

عضو هیات علمی بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: راهکارهایی از جمله آبیاری منظم و عدم مواجهه درختان با تنش های کم آبی و پرآبی یکی از عوامل اساسی برای جلوگیری از ریزش است.

به گزارش کردپرس، استان آذربایجان غربی با تولید سالیانه بیش از یک میلیون تن سیب درختی رتبه اول را در کشور داراست و امسال پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن سیب درختی از باغات استان برداشت شود.

در این بازدید با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، معاون علمی و فناوری سازمان تحقیقات ، اموزش و ترویج کشاورزی و دونفر از پژوهشگران مروج ارشد کشوری و جمعی از مدیران و پروهشگران استانی، علل و عوامل ریزش قبل از برداشت سیب درختی استان بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست