اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: مطابق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن و محدوده های اکتشافی غیر فعال، ابطال خواهند شد.

پریسا عابدپور با اشاره به دستورالعمل وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن و محدوده های اکتشافی استان به کردپرس گفت: معادنی که تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۸ غیر فعال بوده و اقدامی نسبت به فعال سازی این معادن و محدوده ها از سوی معدنکاران انجام نشده است ابطال می شوند.

او افزود: دارندگان پروانه های اکتشاف گروهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ که بر اساس ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون معادن و تبصره ذیل آن، مدت اعتبار پروانه و مهلت های قانونی آنها نا پایان سال ۱۳۹۸ به اتمام رسیده است صرفاً ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل مهلت داده شده بود نسبت به اتمام عملیات اکتشافی و ارائه گزارش پایانی اقدام نمایند در غیر اینصورت پروانه صادره ابطال خواهد شد.

عابدپور تصریح کرد: محدوده های ابطال و یا سلب شده با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، پس از ۳ ماه از طریق مزایده عمومی با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، جراید، پورتال سازمان و غیره واگذار خواهند شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان افزود: محدوده های گواهی کشف که مدت زمان موضوع ماده ۸ قانون معادن در آنها رعایت نشده و هم اکنون غیر فعال هستند ۳ ماه پس از سلب حق اولویت کاشف برابر ماده ۸۳ آیین نامه اجرایی قانون معادن از طریق مزایده واگذار خواهند شد.

عابدپور تأکید کرد: معادن غیر فعالی که در ید بهره برداران است و اقدامی از سوی بهره بردار برای فعال سازی معدن بدونه دلایل موجه انجام نشده است در صورت عدم فعال سازی تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹ موضوع برای تعیین تکلیف در خصوص این معادن در شورای معادن استان مطرح و طبق قانون اقدام خواهد شد.

او در پایان گفت: آخرین مهلت اقدام به فعال سازی معادن راکد و ارائه گزارش پایان عملیات اکتشاف تا پایان آذر ماه سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست