اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محسن حمزه لو با بیان اینکه ۵۶۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، حدود یک سوم از این مسیر در آذربایجان‌غربی واقع شده است، اظهار کرد: این طرح هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی هزینه شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد دیگر برای اتمام این طرح اعتبار نیاز است.

حمزه لو با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده و شمال تا جنوب آن ۷۵۰ کیلومتر فاصله دارد، گفت: بهره‌مندی از خط ریلی برای تردد و به خصوص ترانزیت در این استان ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی تاکنون ١۵٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و آسفالت شده است، افزود: در هفته دولت امسال نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان آماده افتتاح است.

حمزه‌لو با اعلام اینکه برای بهره‌برداری از این تعداد راه ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، ادامه داد: در یکسال گذشته مراحل ساخت ۲۰۲ کیلومتر راه بزرگراهی و اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اصلی‌ترین طرح‌های مورد افتتاح در هفته دولت بهره برداری از بزرگراه ارومیه – سرو است که عملیات اجرایی بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو از سال ۱۳۷۴ آغاز شده که با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده این محور در دو سال گذشته احداث و بهسازی شده است.

حمزه لو با اشاره به اختصاص مرز تمرچین برای عبور و مرور زائران اربعین گفت: اختصاص این مسیر از آذربایجان‌غربی توسعه پایدار و جهش در تأمین منابع مالی پروژه‌های راهسازی را به دنبال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مسیرهای دسترسی به شهرستان‌های نقده و پیرانشهر جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل به کارگاه بزرگ جاده‌سازی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست