اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاپایان سال سه طرح عمده در حوزه کاهش شکاف دیجیتال در استان آذربایجان غربی اجرایی می شود.

محمد جواد آذری جهرمی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی الدوز با بیان اینکه آذربایجان غربی در حوزه دیجیتال ظرفیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مشکل جدی این استان ارتباطات جاده ای است گفت: عقب ماندگی استان زیرساخت های فناوری اطلاعات نیست، بلکه پایین بودن سواد رسانه ای است که نیازمند توجه بیشتر است و در این راستا فناوری اطلاعات می تواند نقش موثری در تسهیل سوادآموزی داشته باشد.

جهرمی همچنین از اجرای طرح تکاپو در استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت مشترک با وزارت کار و تعاون اجرایی می شود که برش های استانی، کشوری و نقشه های لازم در این خصوص تهیه شده و برای اجرای آن هزار میلیارد تومان درخواست شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ما تفاهم نامه ای با وزارت اطلاعات و پست ترکیه برای رشد و توسعه تجارت الکترونیک داریم که اگر ظرفیتی برای فعال سازی این تفاهم نامه باشد، استقبال می کنیم.

جهرمی در خصوص هدف از سفر به استان افزود: مشکل اصلی استان آذربایجان غربی در حوزه ارتباطات پوشش جاده ای است و امسال این پوشش با اجرای طرحهای زیربنایی و افزایش آن به  ۸۰ سایت ۲۰۰ کیلومتر دیگر توسعه خواهد یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه متصل می شود که علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در ۱۷۰ روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.

وی گفت: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و ۶۵۰ روستای این استان به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شد که این امر نقش بسزایی در کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی و افزایش پایداری شبکه ارتباطی استان دارد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در سفر دو روزه به آذربایجان غربی، پنج طرح مهم با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز آغاز می شود.

جهرمی افزود: ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری برای پایداری ارتباطات، ایجاد امکان ارتباطی برای ۶۱۵ روستای فاقد امکان ارتباطی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک در ۵۶ روستا از جمله این طرح هاست.

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست