اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی از افتتاح ۵۲ طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زادیی طی هفته بسیج در استان خبر داد.

سردار حبیب شهسواری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج از افتتاح ۵۲ طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سطح استان با صرف اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان خبرداد و تصریح کرد: این طرح ها در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی نظیر صنایع تبدیلی، پرورش دام، کارگاه های کوچک زود بازده و طرح های محرومیت زدایی نظیر مشارکت در ساخت مساجد، خانه عالم، مسکن محرومین، راه سازی، شبکه آبیاری و پل سازی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه محوری در ۱۷ شهرستان در قالب بیش از هزار زیر برنامه مختلف به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج خاطرنشان کرد: دیدار با ائمه جمعه، اجرای طرح ویزیت رایگان با ۳۰ تیم پزشک در مقاطع محروم استان، دیدار با خانواده های شهدا، افتتاح نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با هدف معرفی کارگاه های کوچک و زود بازده استان، اعزام ۴۰ تیم دامپزشکی و گروه جهادی بسیج برای ارائه مشاوره کشاورزی در مناطق محروم و کم برخوردار، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، راه اندازی گشت های رضویون به صورت محله محور در راستای تامین امنیت در محلات، برگزاری جشنواره جهادگران فناوری،  برگزاری نشست های روشنگری برخط، تجمع بزرگ بسیجیان در ۱۷ شهرستان از جمله مهم ترین برنامه های سپاه شهدای استان در هفته بسیج است.

سردار شهسواری با بیان اینکه آغاز طرح خدمات رسانی گروه های جهادی در مناطق محروم یکی از موثرترین طرح ها در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است افزود:این طرح از ۲۹ شهریور ماه و همزمان با برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی آغاز طرح جهاد روشنایی در هفته بسیج سال جاری را حرکت بدیعی در توسعه استان دانست و تصریح کرد: با عنایت به وجود خلا هایی که در بخش توسعه نوآوری و استفاده از نیروگاه های خورشیدی در کشور، سازمان بسیج کشور با مشارکت کمیته امداد این طرح را کلید زد که در قالب آن در سطح کشور ۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ و ۱۰ مگا واتی در مناطقی که دسترسی به برق ندارند اجرا کند.

وی افزود: سهمیه استان در طرح جهاد روشنایی۴۰ نیروگاه خانگی ۵ مگاواتی است که تا آخر سال افتتاح خواهند شد که در قالب این طرح خانوار ها می توانند ضمن تامین انرژی مصرفی خود انرژی تولیدی مازاد خود را به شبکه توزیع برق کشور بفروشد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بسیج را جلوه گاه وحدت، ایستادگی، پیشرفت و خدمت توصیف و خاطرنشان کرد: معرفی نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در همه عرصه ها، بازنمایی الگوی کارآمد بسیج به عنوان مهم ترین مولفه قدرت انقلاب اسلامی برای بن بست شکنی و عبور از مشکلات کنونی کشور، امید آفرینی اقتصادی با معرفی برنامه های در دست اقدام بسیج در همه عرصه های خدماتی و سازندگی، تبیین نقش وحدت آفرین بسیج در کشور و بویژه استان، اهتمام در مسجد محوری برنامه های هفته بسیج مهم ترین سیاست ها و رویکرد های  سپاه شهدای استان در هفته بسیج است.

سپاه و کمیته امداد ۱۰۰۰ واحد مسکونی در روستاهای محروم آذربایجان غربی احداث می کنند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این مجموعه با مشارکت کمیته امداد امام (ره) استان و حمایت های رئیس کمیته امداد کشوری در صدد ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی به محرومین در روستاهای دورافتاده و صعب العبور می باشد.

سردار حبیب شهسواری افزود : فاز اول این پروژه که ۲۵۰ واحد مسکونی است در همان ابتدای سال آغاز شده که در آن ال حاضر ۷۰ تا ۱۰۰ پیشرفت فیزیکی دارند و در هفته بسیج امسال تعدادی از آنها واگذار می گردد.

وی ادامه داد : نیمه دوم امسال احداث ۲۵۰ واحد دیگر هم در دستور کار قرار می گیرد و با توجه به شرایط جوی و کمبود اعتبار و مشکلات پیش رو پیش بینی می کنیم در ۳ ماهه اول سال آینده به اتمام برسند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اذعان کرد : اگر مشکل تامین اعتبار نداشته باشیم ۵۰۰ واحد باقی مانده در سال ۹۸ احداث و به متقاضیان واگذار می گردد ولی با این حال هم کمیته امداد هم سپاه مصر است تا پایان سال آنها را به پایان برساند.

وی تاکید کرد : میزان اعتبار برای احداث هر واحد ۵۰ متری روستایی ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سپاه علاوه بر مشارکت در ساخت مایحتاج ضروری منازل را هم تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست