اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس گروه سلامت مادران، جمعیت و باروری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: چهار شهرستان ارومیه، خوی، نقده و تکاب مشمول طرح مطالعه بررسی شیوع ناباروری در استان شد.

مینا موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح کشوری ۱۴۸خوشه به عنوان نمونه انتخاب شده است که بررسی های کارشناسی در این خوشه ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و ۴۸۰ پرسشنامه از زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله آذربایجان غربی توسط ۱۴ پرسشگر که کارشناس مامایی بودند، تکمیل شده و در مرحله سنجش است.

وی ادامه داد: جمعیت هدف این طرح، زنان زیر ۳۵ سال با بیش از یک‌سال زندگی مشترک و بانوان بالای ۳۵ سال با حداقل ۶ ماه زندگی مشترک است.

او اضافه کرد: این طرح در تمامی مناطق شهری اعم از برخوردار و کم برخوردار و روستاها اجرا شده و پنج ناظر میدانی، ۲ ناظر ستادی و یک ناظر وزارتی بر آن نظارت داشتند.

رییس گروه سلامت مادران، جمعیت و باروری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: ناباروری یکی از مشکلات جوامع انسانی است و بسیاری از زوجین از آن رنج می برند.

وی بیان کرد: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت، تعیین وضعیت موجود ناباروری، برنامه‌ریزی برای مداخلات ناباروری، پیشگیری، اندازه گیری شیوع ناباروری و تعیین عوامل موثر بر آن با توجه به ویژگی های مختلف استان‌ها و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی اجرا شد.

درمان ناباروری از جمله مهمترین تمهیدات نهادهای مسئول برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در کشور به شمار می‌رود.

پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ اقدامات لازم در راستای توسعه خدمات درمانی برای درمان زوج‌های نابارور آغاز شد و ارائه این خدمات همچنان با پوشش بیمه‌ای مناسب ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست