اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: ۵۰ بنای تاریخی سطح استان از جمله میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، پایگاه ملی بسطام چایپاره و پایگاه ملی حسنلو نقده و ... آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

آوای مرز :مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز راهنمایان گردشگری در ۳۷ مکان مستقر شده و نیز ۲۰ عنوان برنامه نوروزگاه در مکان‌های تاریخی و گردشگری شاخص سطح استان اجرا می‌شود.

دومین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ به ریاست یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیران سایر دستگاه‌های عضو ستاد در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر اعلام آمادگی دستگاه‌های عضو و ارائه برنامه توسط آنها برای میزبانی شایسته از مسافران است و هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری توسط دستگاه‌های اجرایی در این راستا قابل قبول نیست و نیز فرمانداران و شهرداری‌های سطح استان باید گزارش کار ارائه دهند.

یاسر رهبردین گفت: بازگشایی چند سد استان در نوروز ۱۴۰۳ باید در دستور کار قرار بگیرد و نیز امکان بازدید از تالاب‌های سطح استان، موزه طب و تاریخ طبیعی ارومیه برای مسافران نوروزی فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: به‌دلیل تقارن نوروز و رمضان، اجرای برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۳ با پیوست دینی و فرهنگی همراه خواهد بود و برای این منظور برنامه‌های متناسب در نظر گرفته شده است که تعدادی از آنها با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

مرتضی صفری افزود: تاکنون ۲۴ جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان و ۱۲ جلسه مربوط به کمیته‌های ذیل این ستاد برگزار شده است. راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در نوروز ۱۴۰۳ است و ١٧ نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی در سطح استان برپا می‌شود.

۵۰ بنای تاریخی آذربایجان غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: ۵۰ بنای تاریخی سطح استان از جمله میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، پایگاه ملی بسطام چایپاره و پایگاه ملی حسنلو نقده و … آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

صفری گفت: در راستای آماده‌سازی برای ثبت جهانی مساجد استان نیاز است با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان صداوسیما مرکز استان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع ارومیه برپا شود.

او تصریح کرد: از ۲۰ اسفند تردد پیله‌وران از مرزهای استان مدیریت خواهد شد تا از ازدحام و بی‌نظمی در پایانه‌های مرزی جلوگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در سطح استان سعی می‌شود شرایط لازم برای استفاده از سرویس بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه توسط مسافران نوروزی فراهم شود.

صفری گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پمب بنزین‌ها نیز با همکاری شرکت توزیع نفت منطقه ارومیه و میاندوآب برای نوروز ۱۴۰۳ آغاز شده است. همچنین ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی نیز با جدیت پیگیری‌ می‌شود و در این راستا در کنار پلیس‌راه رشکان با هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان نمازخانه اختصاصی بانوان و آقایان و سرویس بهداشتی راه‌اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست