اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  شهری آذربایجان غربی از اجرای ۴۰ طرح در بخش آب و فاضلاب استان با پیشرفت فیزیکی متوسط ۸۰ درصدی خبر داد.

رسول اکبری با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه می شود افزود: تصفیه خانه گلمان، تصفیه خانه ارومیه، سامانه فاضلاب چالدران، اشنویه و تامین آب بوکان از مهمترین طرح های در دست اجرا به شمار می روند.

وی با بیان اینکه این طرح ها هم اکنون به طور متوسط ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند عنوان کرد: با بهره برداری از طرح ها در بخش فاضلاب شاخص بهره مندی از ۶۵ درصد به ۷۵ درصد خواهد رسید و در بخش منابع آب هم ظرفیت تولید از ۱۰ متر معکب در ثانیه به ۱۲ متر معکب در ثانیه افزایش خواهد یافت.

اکبری خاطرنشان کرد: امسال از طرح های در دست اجرا در بخش تصفیه خانه فاضلاب طرح های ارومیه، مهاباد، خوی، سلماس و پلدشت با صرف اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی تصفیه خانه گلمان با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه را مهمترین طرح در دست اجرای این شرکت دانست و گفت: این طرح از نوع SBR با ظرفیت نهایی ۲۷ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی در حدود ۱۸۰ هزار نفر نفر پیش بینی شده است.

اکبری با بیان اینکه تصفیه خانه گلمان ارومیه در دو مدول و چهار فاز طراحی شده است خاطرنشان کرد: فاز یک تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان با ظرفیت ۶۸۴۰ مترمکعب در شبانه روز بوده و تا کنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای این تصفیه خانه هزینه شده است.

به گزارش مهر ؛ وی یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف احداث سامانه فاضلاب گلمان، تولید پساب استاندارد و هدایت آن به سمت دریاچه ارومیه به منظور احیای آن است که در این راستا خط لوله از جنس پلی اتیلن و سایز ۸۰۰ میلیمتر بطول حدوداً ۴.۱ کیلومتر اجرا شده که پساب فاضلاب تصفیه خانه گلمان را به دریاچه ارومیه انتقال می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست