اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کارآفرینی و بازارچه دانشجویی دانشگاههای پیام نور کشور به میزبانی آذربایجان غربی برگزارشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دانشگاهها باید ایده پردازی و مهارت آموزی را در بین دانشجویان گسترش دهند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود : دانشگاهها باید با تدابیری پژوهش و تحقیق را به سمت پژوهش های کاربردی سوق دهند و با تقویت ایده پردازی دانشجویان را در مسیر کارافرینی ریسک پدیر تربیت کنند.

وی بر لزوم حمایت از کارافرینی تاکید کرد و  یادآور شد:  یکی از نمادها و راهکار مقابله با دشمنان نظام در جنگ اقتصادی تقویت کارآفرینی در بین جوانان و دانشجویان است.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور مشکلاتی در حوزه صنعت و اقتصاد وجود دارد که در راستای رفع این مشکلات، باید از کارآفرینان حمایت شود.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی در مراسم اختتامییه این جشنواره که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور  در توسعه علمی و پژوهش قدمهای بزرگی برداشته است، افزود:  دانشگاههای نسل سوم  بین صنعت،بازار کار،کیب و کار و علم رابطه تنگاتنگی دارند که در این بین دانشگاههای پبام نور نیز همپای سایر دانشگاهها در راستای تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم تلاش کرده است.

کامران جباری بابیان اینکه دبیر خانه کارآفرینی دانشجویی  دانشگاه از سال ۹۸ آغاز بکار کرد،گفت:  اقدامات اولیه برگزاری جشنواره از سال ۹۹ آغاز شد و براساس فراخوان اعلامی ۴۶۴ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد:  ۱۶۷ اثر در محور ایده ها و طرحهای برگزیده کسب و کار، ۱۸۰ اثر در محور کانونهای کارآفرینی برتر، ۷۵ اثر در محور کسب و کار های دانشجویی و ۴۱ اثر در محور آثار و دستاوردهای برگزیده توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه ۹۰ اثر از آذربایجان غربی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده بود، تصریح کرد: در مرحله اول ارزیابی و داوری آثار، ۷۲ اثر برگزیده انتخاب شد و در مرحله نهایی داوری ۱۶ اثر  از کل کشور به عنوان برگزیده جشنواره کارافرینی و بازارچه دانشجویی دانشگاههای پیام نور کشور انتخاب شدند که از این تعداد ۳ نفر از آذربایجان غربی در بخشهای مختلف حائز رتبه های برتر شدند.

جباری توسعه مهارت و کارآفرینی را از ضرورتهای دانشگاههای نسل جدید دانست وگفت: ورود جوانان در هر عرصه ای تحول آفرین بوده است که امید است باافزایش مهارت دانش آموختگان و بهره گیری از ظرفیتهای علمی و پژوهشی راه برای ایجاد کسب و کارهای نو بنیاد را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست