اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در کنار توسعه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برروی نیروی انسانی و بومی گزینی سرمایه گذاری کرد.

بهرام عین الهی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت تمام انرژی خود را برای واکسیناسیون عمومی در سریع‌ترین زمان گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل بیمارستان‌های استان کمبود نیروی انسانی است، اظهار کرد: باید در کنار توسعه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بر روی نیروی انسانی و بومی گزینی سرمایه گذاری کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی جز استان‌های محروم کشور است، تصریح کرد: هدف و سیاست دولت ایجاد عدالت در تمام نقاط شهری استان و محرومیت زدایی است.

عین الهی یاد آور شد: خوشبختانه آذربایجان غربی و ارومیه در حوزه مسائل بهداشتی و توسعه تجهیزات بهداشتی در کشور پیشگام است.

وی با اشاره به همسایگی استان با چند کشور خاطر نشان کرد: باید به توریسم درمانی در جهت توسعه اقتصادی و تبلیغ قدرت پزشکی کشور توجه کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: از دیگر سیاست‌های دولت این است که هیچ مریضی دنبال تخت بیمارستانی نبوده و حداقل ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در دوران پیک در اختیار بیماران کرونایی باشد.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا با واکسیناسیون میزان مرگ و میر کاهش یافته است، ادامه داد: دارو به حد نیاز در کشور وجود دارد و با توجه به نیاز هر استان به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود.

افزایش مراکز واکسیناسیون در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه تا دو روز آینده مشکل کمبود واکسن در استان حل می‌شود افزود: تا دو روز آینده با تأمین واکسن‌های جدید مشکل کمبود واکسن در استان نخواهیم داشت.

جواد آقازاده با تاکید به اینکه به اندازه کافی واکسن داخلی و خارجی تهیه شده است، تصریح کرد: بنا به دستور وزیر بهداشت تعداد مراکز واکسیناسیون خودرویی و تجمیعی در استان برای روان شدن امر واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به مرزی بودن استان اظهار کرد: تصمیم بر این شد در صورت تأمین واکسن تمامی گروه‌های سنی در استان به زودی واکسینه شوند.

آقازاده یادآور شد: تمامی داروها و آمپول‌های درمان کرونا در داخل بیمارستان‌ها مصرف می‌شود و هیچ پزشکی نباید خارج از بیمارستان این داروها را تجویز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: هیچ دارو یا آمپولی در بیرون از محیط درمانی وجود ندارد و اگر باشد تقلبی و قاچاق است.

وزیر بهداشت دولت رئیسی روز جمعه در جریان اولین سفر خود به آذربایجان غربی ضمن بررسی وضعیت کرونا و واکسیناسیون آن در استان، از مرکز واکسیناسیون شقایق و مرکز تجمیعی خودرویی نیز بازدید کرد.

بازدید از بیمارستان امام خمینی به عنوان یکی از بیمارستان‌های مرجع بیماران کرونایی از دیگر برنامه‌های عین اللهی در ارومیه بود.

وزیر بهداشت همچنین در نشستی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، وضعیت کرونا و همچنین دیگر حوزه‌های بهداشتی و درمانی را بررسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست