اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :جلسه بررسی اقدامات اجرایی و کمیته های اجرایی همایش سرمایه گذاری آذربایجان غربی جهت بررسی پتانسیل های سرمایه گذاری استان به ریاست معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور مدیران کل ادارات و رییس و اعضا اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه در محل اتاق ارومیه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حسن انتظار ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به برگزاری همایشهای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری افزود : در  این همایش باید پروژه های قابل عرضه ای ارائه شود که اولویت های سرمایه گذاری در بخش های صنعت،گردشگری،معدن و کشاورزی بوده و مدعوین همایش براساس پروژه های مربوطه مشخص شوند.

انتظار در ادامه افزود : راهکارها و مشوق های جذب سرمایه گذاری در این همایش از قبل تدوین شده و از مزایای مرزی بودن و امنیت جهت جذب سرمایه گذار استفاده نماییم.

وی با اشاره به دغدغه مدیریت ارشد استان در راه اندازی واحدهای راکد گفت : برطرف کردن مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد یکی از اهداف مدیریت استان بوده که اتاق ارومیه بعنوان نماینده بخش خصوصی پشتیبان ایشان می باشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی هم در این جلسه از ارائه ۳۰۰ پروژه برای نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان خبر داد.

رضا حسینی با بیان اینکه توسعه و تسهیل فعالیت بخش خصوصی استان در راس امر همایش سرمایه گذاری آذربایجان غربی قرار دارد افزود: این رویداد در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه بمدت دور روز با حضور اعضا هیات دولت و در پانل های تخصصی حوزه معدن ، کشاورزی ، عمران شهری ، صنعت و گردشگری برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۳۰۰ پروژه برای جذب سرمایه گذار در این همایش ارائه خواهد شد ادامه داد : بازدید از محل پروژه ها یکی از راهکارهای شفافیت در جذب سرمایه گذار است که باید پروژه های نیمه تمام و نیاز به مشارکت بخش خصوصی در یک پانل تخصصی ارائه گردد.

حسینی خاطرنشان کرد: در این بین اولویت در پروژه های بخش کشاورزی استان است چرا که با توجه به غنای آن در استفاده از ظرفیتهای آن در گذشته غفلتهایی صورت گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربابجان غربی گفت : یکی از مزایای جذب سرمایه گذار خارجی علاوه بر انتقال تجربه و تکنولوژی استفاده از تجربه مدیریت های جدید و کشف بازارهای هدف صادراتی است.

در ادامه این جلسه مسئولین کمیته های تخصصی و اعضا جلسه گزارشات و نظرات خود را ارائه نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست