اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالن جدید زورخانه ارومیه اوایل خرداد ماه امسال با حضور استاندار کلنگ زنی می شود، گفت: ۲ هزار مترمربع زمین در خیابان حجت الاسلام حسنی برای احداث این سالن مهیا شد.

عبدالله چمن گلی روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان غربی افزود: برای ساخت این سالن ورزشی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و با مشارکت یکی از خیران ورزش استان تامین می شود.
وی ادامه داد: سالن زورخانه ای تختی ارومیه به عنوان تنها سالن موجود شهرستان ارومیه یکی از قدیمی ترین اماکن ورزشی است که پاسخگوی نیاز دوستداران این رشته نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رشته ورزش های زورخانه ای و پهلوانی جایگاه معنوی و فرهنگی خاصی در بین ایرانیان دارد، گفت: این رشته از زمان های قدیم نمادی از دوستی، جوانمردی، مروت و مردانگی در بین آحاد مردم بوده است و به نوعی گود زورخانه ها همواره مکانی مقدس و قابل احترام به شمار می رود.
چمن گلی افزود: نباید اجازه دهیم که گودهای مقدس زورخانه از هدف اصلی خود که اشاعه فرهنگ و منش پهلوانی و اخلاقمداری در جامعه است، فاصله بگیرد و بزرگان و پیشکسوتان باید در تحکیم و توسعه آن اهتمام بیشتری بورزند.
نایب رییس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی نیز در این مجمع گفت: ورزش باستانی و زورخانه ای یکی از کامل ترین رشته های تقویت روح و جسم است که شاخص های قدرت، سرعت، تعادل و استقامت در آن گنجانده شده است و با ضرب آهنگ معنوی و عرفانی مرشد همراه است و نشاط و شادابی را به ورزشکاران القا می کند.
سید عبدالله سجادی افزود: رشته زورخانه ای و پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت در سال ۱۳۸۹به نام ایران در سازمان یونسکو ثبت شد و این امر وظیفه مسوولان ورزش کشور را برای نهادینه سازی آن در بین خانواده ها و سوق دادن جوانان به انجام فعالیت در این رشته ورزشی فرهنگی بیشتر می کند.
وی ادامه داد: از زمان های قدیم تاکنون پهلوانان و فعالان رشته های زورخانه ای همواره به معتمدان زمان خود معروف بوده و علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی مرهمی بر درد و آلام نیازمندان، زنان بی سرپرست و کودکان یتیم بودند و باید کاری کنیم که این فرهنگ حسنه و خداپسند به قوت خود باقی بماند.
به گزارش ایرنا ؛ مجمع انتخاباتی هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان غربی با حضور نایب رییس فدراسیون در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.
این مجمع ۱۶ نفر عضو واجد شرایط رای دهی داشت و «حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری» با کسب ۱۴ رای موافق و ۲ رای ممتنع به مدت چهار سال سکان هدایت هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان را عهده دار شد.
در پایان این مجمع با اهدای دسته گل و شمایل پهلوانی از خدمات «کریم آسیایی» رییس هیات سابق تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست