اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

بالاخره جسم آوای چهارساله پس از ۱۱ روز مبارزه برای حیات تسلیم مرگ شد

آوای مرز : شفیع بهرامیان در یادداشتی کوتاه در انتقاد به واکنش های جامعه به مرگ آوای چهار ساله از حجم وسیع غلیان زودگذر احساسات و عواطف و انزجار میلیونی اهالی مجازی می نویسد و معتقد است؛ انتشار فیلم و تصاویر حوادث روح آزار بدون ذکر واقعیت‌های موجود جامعه، تبدیل به سوپاپ خنثی کننده خشم و خواست اجتماعی در باب درمان و پیشگیری از چنین معضلات مزمن و ریشه‌داری است .

بالاخره جسم آوای چهارساله پس از ۱۱ روز مبارزه برای حیات تسلیم مرگ شد هرچند که روح و روان او و همه آواهایی که حاصل یک لحظه غلیان نامبارک هوس پدران و مادران نامسئول بوده و هستند از همان روزهای اول جدایی، در مسلخ بی‌رحم جامعه‌ای کم‌سواد و پر آسیب، قربانی شده و می‌شود!

پیکر آوا این فعلا آخرین قربانی رسانه‌ای شده اختلافات خانوادگی و بی مهری زن‌پدری، که به پای ثابت نقل و بحث اهالی بی‌شمار مجازی ایرانیان شده بود امروز با حضور چند ده نفر! در روستای زادگاه پدری‌اش به خاک سرد سپرده شد!

قصد تطویل مطلب ندارم و فقط این حجم وسیع از غلیان زودگذر احساسات و عواطف و ابراز همدردی با آوا و تنفر و انزجار میلیونی اهالی مجازستان از زن پدر ( و نه نامادری چراکه مادر مادرست و نا و با ندارد) و تعداد کم شمار مشایعت کنندگان پیکر آوا را در واقعیت مقایسه می‌کنم آنچه که مشخص و واضح است نمایشی از  جهت گیری‌های مجازی و فراموشی سریع جنایات و حوادث و روندها و بی‌توجهی کامل به آسیب‌های ریشه‌دار جامعه بدون هیچگونه راهکار و برنامه‌ای برای جلوگیری از عدم تکرار  شکنجه و مرگ آواهای امروز و فردا و پس فرداهاست!

رسانه‌ای کردن فیلم و تصویر موردی چنین حوادث روح آزاری بدون ذکر واقعیت‌های موجود جامعه در حوزه چنین آسیبهایی، تبدیل به سوپاپ خنثی کننده خشم و خواست اجتماعی در باب درمان و پیشگیری از چنین معضلات مزمن و ریشه‌داری است که بیش از آنکه خدمتی به قربانیان باشد در خدمت تقلیل واقعیت‌های تلخ اجتماعی به دعواهای شخصی خانوادگی است.

ای کاش پدران و مادران قبل از فرزندآوری تنها فقط ساعتی به چنین مسایلی هم فکر کنند چه اینکه هم اکنون بیش از ۳۵ مورد از ۱۰۰ فقره ازدواج به طلاق منجر می‌شود و متاسفانه حداقل نیمی از این ۳۵ فقره پس از فرزندزایی فیلشان یاد هندوستان طلاق می‌کند! فرزند هر یک از ما می‌تواند “آوا”ی بعدی باشد اگر درست اندیشه نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست