اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

معتمدیان با تاکید بر ضرورت توجه به میزان اشتغال در حوزه معدن، گفت: با تعیین آمار دقیق و به روز سهم اشتغال معدن در آذربایجان غربی، اقدامات لازم برای بهبود روزافزون این شاخص ها اجرایی شود.

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی به تسریع اقدامات حوزه زمین شناسی معادن در استان نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که در حوزه معادن سودی برای آذربایجان غربی و مردم ندارند، در صورت عدم توسعه و بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شوند.

 محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای معادن استان با تاکید بر تحرک بخشی به این بخش مهم اقتصادی، افزود: خام فروشی یکی از مباحث جدی در عقب ماندگی بخش معدن بوده و فرآوری محصولات در داخل آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته و با دقت مورد سنجش و پایش قرار گیرد.

او ادامه داد: فرآوری محصولات و استخراج های معدنی می‌تواند ضمن ایجاد شغل بیشتر، زمینه ارتقای سطح سرمایه‌گذاری و کمک به مردم منطقه را فراهم سازد. همچنین رکن اصلی توسعه بخش معدن در آذربایجان غربی فرآوری بوده و نیازمند اهتمام جدی دستگاه های متولی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیشران توسعه استان بخش معدن در نظر گرفته شده، افزود: با تکمیل اطلاعات سرمایه‌گذاری گروه معادن آذربایجان غربی، می توان درخصوص جذب سرمایه‌گذار و توسعه معادن با شتاب بیشتری گام برداشت.

معتمدیان به جایگاه ویژه آذربایجان غربی در حوزه معادن نیز اشاره کرده و گفت: بخش قابل توجهی از تولیدات معادن استان به شکل سنگی بوده و حدود پنج درصد آن فرآوری می‌شود و این نشان از خروج بی‌وقفه سرمایه از آذربایجان غربی دارد.

استاندار در ادامه با تاکید بر رفع موانع فرآوری محصولات معدنی، افزود: در صورت فرآوری داخلی و با استفاده از تردد ریلی تا شهر مرسین ترکیه، می‌توان محصولات فرآوری شده را با ارزش افزوده بالاتری راهی اروپا کرد.

معتمدیان همچنین اضافه کرد: مواد معدنی پتاس، منیزیم و املاح معدنی مهم با قرار گرفتن در اولویت‌های مجموعه صنعت و معدن، زمینه توسعه این حوزه را فراهم سازد.

او در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به میزان اشتغال در حوزه معدن، گفت: با تعیین آمار دقیق و به روز سهم اشتغال معدن در آذربایجان غربی، اقدامات لازم برای بهبود روزافزون این شاخص ها اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست