اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت طرح جامع در راستای توسعه منطقه با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بومی و ملی طراحی شده که در فازهای مختلف، راهبردهای توسعه تعریف می‌شوند.

آوای مرز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ گفت: طرح جامع منطقه آزاد ماکو در یکسال گذشته به دلیل عدم پاسخ الزامات زیست محیطی راکد مانده بود در سازمان محیط زیست تصویب و برای تصویب نهایی به شورایعالی مناطق آزاد ارجاع شد.

حسین گروسی در حاشیه رویداد بین المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح جامع منطقه آزاد ماکو در یکسال گذشته به دلیل عدم پاسخ الزامات زیست محیطی راکد مانده بود که با پیگیری هایی که انجام شد روز چهارشنبه در سازمان محیط زیست تصویب و برای تصویب نهایی به شورایعالی مناطق آزاد ارجاع  شد.

او با تاکید بر اینکه آلودگی آب و هوا جزو خطوط قرمز سازمان است اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست باید با جدیت و قاطعیت انجام شود، اگر محیط زیست دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسائل اجتماعی و حتی امنیت اجتماعی در خطر می‌افتد.

او اضافه کرد: رعایت ملاحظات زیست‌محیطی جهت حفظ بهداشت و سلامت شهروندان یک الزام قانونی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. حق حیات و زندگی مناسب در محیط زیست سالم رجزو حقوق اجتماعی و از اصول اساسی حقوق شهروندی است و کارگروه های زیست محیطی و رهنمودهای سازنده سازمان محیط زیست در حل این مشکل بسیار مفید واقع شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو براین اساس طرح جامع منطقه آزاد ماکو و رویکردها و سیاست‌های راهبردی منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف تعیین و برای تصویب به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: طرح جامع در راستای توسعه منطقه با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران بومی و ملی طراحی شده که در فازهای مختلف، راهبردهای توسعه تعریف می‌شوند.

به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو؛ بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه غرب آسیا در منطقه آزاد ماکو با کاشت ۲۲۰ هزار درخت مثمر در حال احداث است.

نخستین محموله کالای مسافری وارد انبار بازار مرزی منطقه آزاد ماکو شد

 با بازگشایی انبار گمرک مستقر در بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد ماکو نخستین محموله کالای همراه مسافر وارد این انبار شد.

این انبار به منظور تسهیل در ترخیص بارهای بازاریان بازار بزرگ مرزی ماکو که جزو مطالبات اصناف نیز بود احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته مسئولان منطقه آزاد ماکو ظرفیت بازارهای این منطقه موجب شده است تعداد زیادی از افرادی که به قصد خرید، در اندیشه سفر به ترکیه بودند، اقلام مورد نیاز خود را از این بازارها خریداری کنند.

احداث بازارهای مرزی در منطقه آزاد ماکو زمینه ساز افزایش ورود گردشگران داخلی به این منطقه شده و این افراد برای خرید از این بازارها، همواره به این منطقه مرزی سفر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست