اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان غربی امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار دانسته و تصریح کرد: آذربایجان غربی امروز یکی از امن ترین استان های کشور بوده و همین امر زمینه را برای تسریع روند توسعه فراهم کرده است.

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی استان فارغ از نگاه قومیتی اشاره کرده و گفت: همدلی و انسجام ملی در اولویت بوده و باید همه اقوام و مذاهب در توسعه آذربایجان غربی نقش آفرینی کرده و در مسیر امیدآفرینی گام برداریم.

محمدصادق معتمدیان  در نشست متنفذین اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف در سطح استان، افزود: دشمنان نظان اسلامی همیشه به دنبال سوءاستفاده از فریب خوردگان و طراحی فتنه های قومی و مذهبی است، اما مردم این خطه همواره با آگاهی و بصیرت به صحنه آمده و فتنه ها را خنثی ساخته اند.

او همچنین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس و در برهه های مختلف تاریخی، شهدا و جانبازان بسیاری را از پیروان اقوام و مذاهب مختلف تقدیم اسلام و انقلاب و صیانت از مرزهای ایران اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان غربی به ایستادگی مردم استان متشکل از اقوام مختلف، در مقابل توطئه های دشمنان نیز اشاره کرده و افزود: توطئه ها و فتنه ها از اوایل انقلاب اسلامی، روند توسعه آذربایجان غربی را کند کرده بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با برقراری امنیت پایدار، شاهد تسریع روند توسعه متوازن استان هستیم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از ۲۰ شهرستان با پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع  تشکیل شده، اضافه کرد: امروز خدمات حداکثری در حوزه های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، ارتباطی و … در سراسر استان و به دور از هرگونه نگاه مذهبی و قومیتی، به مردم ارائه می شود.

او در ادامه، استفاده از پتانسیل های مغفول مانده استان را از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: با توجه به عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته و انجام  سفر های مختلف شهرستانی، امروز شاهد شتاب در بهبود شاخص های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی آذربایجان غربی هستیم.

پرهیز از مطالبه سازی کاذب و حرکت در مسیر مطالبه گری دلسوزانه

استاندار آذربایجان غربی امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار دانسته و تصریح کرد: آذربایجان غربی امروز یکی از امن ترین استان های کشور بوده و همین امر زمینه را برای تسریع روند توسعه فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به توسعه و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، افزود: سفرهای شهرستانی و عملکرد میدانی مدیران، زمینه ساز شناسایی موانع و مشکلات در سطح استان و توسعه متوازن آذربایجان غربی شده است.

او در ادامه با تاکید بر مطالبه گری در حوزه های مختلف، اظهار کرد: با شناخت کامل نسبت به مطالبات مردم و پرهیز از مطالبه سازی کاذب، در مسیر مطالبه گری دلسوزانه گام برداشته شود تا با حضور مردم در صحنه، شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی، مردمی سازی را نیز از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: توسعه متوازن و محرومیت زدایی، نیاز به شناخت کافی از شاخص های توسعه هر شهرستان داشته و به صورت برنامه محور و پروژه محور به دنبال رفع محرومیت در سطح استان هستیم.

مردم آذربایجان غربی از منافع مرزها بهره مند می شوند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گام اول برای توسعه آذربایجان غربی، رسیدن شاخص های توسعه همه شهرستان ها به میانگین استانی است، گفت: ۴۷ شهرستان استان امروز از نعمت گاز برخوردار هستند، به ۵۶۲ روستای آذربایجان غربی در دولت سیزدهم گازرسانی شده و به زودی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

او  همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی دستاوردهای مثبت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی،  تصریح کرد: با احیای ۲۹۸ واحد راکد و بهره برداری از ۳ هزار پروژه عمرانی در سطح استان، شاهد افزایش اشتغالزایی و کاهش بی سابقه آمار بیکاری در آذربایجان غربی هستیم

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تجارت بین الملل و ساماندهی مرزهای استان، اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی باید از ظرفیت و منافع مرزها بهره مند شده و با استفاده از منابع ملی و استانی در مسیر توسعه پایانه های مرزی، بازارچه ها و مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان هایی چون سردشت، پیرانشهر، ماکو، سلماس، خوی، چالدران، ارومیه و … گام بر می داریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی بازارچه های مرزی، فواید بسیاری برای مردم شهرهای مرزی استان خواهد داشت، افزود: با ۲۴ ساعته کردن پایانه های مرزی استان و بازگشایی مرزهایی چون مرز تمرچین، در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار صادرات به اقلیم کردستان عراق داشتیم.

استاندار آذربایجان غربی به کلنگ زنی پروژه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در دهه فجر امسال نیز اشاره کرده و یادآور شد: با توجه به تفاهمات و رایزنی ها در سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و اختیارات واگذار شده به آذربایجان غربی، اقداماتی چون راه اندازی چهارمین پایانه بین المللی استان در کوزه رش سلماس، تجاری سازی پایانه مرزی خوی و صادرات برق از این مرز، احداث بازارچه اقتصادی در چالدران، اتصال خطوط ریلی مرند به چشمه ثریا و احداث مناطق آزاد مشترک در دستور کار قرار گرفته است.

باید همه اقوام و مذاهب در توسعه آذربایجان غربی نقش آفرینی کنند

معتمدیان همچنین با اشاره به برنامه های توسعه ای دولت در حوزه های مختلف مرزی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و معدن آذربایجان غربی، افزود: با آماده سازی زیرساخت ها، برنامه ریزی ویژه ای برای فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی استان جهت جلوگیری از خام فروشی، کوتاه کردن دست دلالان و افزایش صادرات و درآمد مردم انجام شده است.

او در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی نماد همزیستی مسالمت آمیز است، تصریح کرد: با تمرکز بر اشتراکات، می توان اختلاف افکنی های دشمن در بین اقوام و مذاهب استان را خنثی کرده و زمینه را برای تامین آسایش، امنیت و رفاه مردم آذربایجان غربی فراهم کرد.

استاندار آذربایجان غربی به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی استان فارغ از نگاه قومیتی نیز اشاره کرده و افزود: همدلی و انسجام ملی در اولویت بوده و باید همه اقوام و مذاهب در توسعه آذربایجان غربی نقش آفرینی کرده و در مسیر امیدآفرینی گام برداریم.

معتمدیان در پایان با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: با تامین امنیت و سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم، زمینه برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و مشارکت حداکثری فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست