اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های استانی و ملی، مرز تمرچین در فرصتی اندک، بازگشایی و خدمات حداکثری به زائران اربعین ارائه شد.تدابیر لازم برای تأمین زیرساختهای مرز تمرچین اندیشیده شود

محمدصادق معتمدیان ۱۹ مهرماه در آیین تجلیل از  خیرین موکب حسینیه ثارالله ارومیه با قدردانی از خدمتگزاران عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: اربعین امسال با توجه به توفیق خدمتگزاری به زائران عتبات عالیات در آذربایجان غربی به صورت باشکوه برگزار شد.

وی در ادامه، بازگشایی مرز تمرچین را فرصتی ارزشمند برای خدمت شایسته به زائران اربعین حسینی معرفی کرده و یادآور شد: اولین پیام تردد زائران عتبات عالیات از مرز تمرچین، وجود امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق است.

استاندار آذربایجان غربی اهتمام نیروهای نظامی و امنیتی جهت بازگشایی مرز تمرچین را نیز ستودنی دانسته و اضافه کرد: هماهنگی با اقلیم کردستان عراق زمینه را برای تدارک تمامی خدمات در دو طرف مرز فراهم کرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت تداوم افتخار میزبانی و پذیرایی از زائران عتبات عالیات، افزود: با پیش بینی اعتبارات مورد نیاز و برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت ها جهت استمرار عبور زائران کشورهای همسایه و استان های مختلف از مرز تمرچین، زمینه برای توسعه منطقه فراهم می شود.

وی در ادامه، نمایش وحدت و همدلی اقوام، مذاهب و ادیان مختلف استان و منطقه جهت تسهیل تردد زائران را پیام دیگر بازگشایی مرز تمرچین قلمداد کرد و گفت: موکب هایی که اقوام، مذاهب و اقشار مختلف به صورت خودجوش برای زائران اربعین راه اندازی کردند، جلوه هایی زیبا از همدلی را در آذربایجان غربی به یادگار گذاشت.

استاندار آذربایجان غربی به تدابیر و اهتمام جدی تمامی دستگاهها و نهادها برای تامین زیرساخت های منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های استانی و ملی، مرز تمرچین در فرصتی اندک، بازگشایی و خدمات حداکثری به زائران اربعین ارائه شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر آسیب شناسی مشکلات احتمالی در اولین تجربه میزبانی زائران اربعین، خاطرنشان کرد: با توجه به آب و هوای مناسب مرز تمرچین و فاصله کم با عتبات عالیات، برنامه ریزی لازم برای میزبانی و پذیرایی حداکثری از زائران در سال آینده انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست